۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۰
کد خبر: ۲۰۳۰۷۲

تأکید نماینده ولی فقیه در استان سمنان بر گسترش مدارس امین

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین سید محمد شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان در نشست کمیته همکاری های آموزش و پرورش و حوزه علمیه استان سمنان با اشاره به تأثیر مثبت حضور روحانیان در مدارس بر لزوم گسترش مدارس امین تأکید کرد.
حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد شاهچراغي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد شاهچراغی، امام جمعه این شهرستان در این جلسه که با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان در محل دفتر نماینده ولی فقیه در این استان برگزار شد، اظهار داشت: حوزه‌های علمیه باید یاری رسان آموزش و پرورش برای رقم زدن آینده‌ای مطلوب برای جامعه باشند.

 

وی با بیان این مطلب که نوجوانی که حقایق و ارزش‌های مذهب و ولایت را در سنین پایین بیاموزد و به آنها باور پیدا کند در آینده برای حفظ آنها تلاش می‌کند، اضافه کرد: مدارس و در واقع آموزش و پرورش پایه گذار و باغبان این رشد معنوی فرزندان کشور هستند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری جوانان را قشری پیشگام و تأثیر گذار در تمامی مسائل و در طول تاریخ اسلام دانست و تصریح کرد: جوانان آگاه مسلمان همواره در تاریخ پرفراز و نشیب تقابل جبهه اسلام و کفر جلو‌دار بوده‌اند و برای یاری رساندن به رسول مکرم اسلام(ص)، ائمه اطهار و اهل بیت(ع) از هیچ کوششی فرو گذار نبوده‌اند.

 

وی با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از سرمایه عظیم جمعیت دانش‌آموزی و ابراز خرسندی از استقبال خوب دانش‌آموزان از حضور روحانیان در مدارس شهر‌های مختلف استان، خاطر‌نشان کرد: این مهم باید تأییدی بر لزوم همکاری روز افزون حوزه‌های علمیه با آموزش و پرورش در راستای رشد دینی، آموزشی و اخلاقی آینده سازان جامعه باشد.

 

حضور 427 روحانی به عنوان امام جماعت در مدارس استان سمنان

 

محمد رضا جهان، مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان نیز در این نشست، برگزاری سلسله مباحث مذهبی، گفتمان اعتقادی و پرسش و پاسخ با دانش آموزان را از جمله فعالیت های مبلغان روحانی در مدارس عنوان کرد و افزود: در سال تحصیلی گذشته 312 روحانی با حضور در مدارس نماز جماعت را اقامه می‌کردند که این تعداد در حال حاضر به 427 نفر رسیده است.

 

وی با تأکید بر اهمیت اقامه نماز جماعت در مدارس از برگزاری این فریضه در شش‌ماهه اول سال تحصیلی در مدرسه‌های این استان و اقامه نماز در مدارسی که دانش‌آموزان بعد از ساعت 13 و 30 دقیقه در مدرسه حضور دارند، در شش ماهه دوم سال خبرداد و گفت: از حدود 900 مدرسه استان سمنان در 600 مدرسه نماز جماعت برپا می‌شود.

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان در ادامه با بیان این مطلب که قریب 50 روحانی در طرح مدارس امین با این اداره کل همکاری دارند اظهار داشت: آموزش و پرورش استفاده از طلاب حوزه علمیه را در این استان در برنامه‌های خود قرار داده و گام‌های ارزنده‌ای را در این زمینه برداشته است./977/پ202/ب

ارسال نظرات