۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۲۰۳۲۴۱
نوبخت تاکید کرد؛

لزوم مدیریت جهادی در امر ازدواج جوانان/حمایت از ازدواج جوانان را وظیفه خود می دانیم

خبرگزاری رسا ـ معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور با تأکید بر لزوم مدیریت جهادی در امر ازدواج جوانان، گفت: اشاعه فرهنگ نبوی و سنت ازدواج در بین جوانان آن هم جوانان دانشجو یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.
نوبخت معاون رييس جمهور و سخنگوي دولت

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد،  محمدباقر نوبخت، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور در محل سالن همایش‌های صدا و سیمای خراسان رضوی، اظهار کرد: معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور که در گذشته معاونت برنامه و  بودجه نام داشت، به نوعی خزانه کشور محسوب می شود که اگر بخواهیم در راستای تعهدات ایمانی و اسلامی در سالی که رهبر معظم انقلاب آن را به نام سال «فرهنگ و اقتصاد» نامگذاری‌کرده‌اند به مسأله فرهنگ بپردازیم، چه فرهنگی بهتر از اشاعه فرهنگ نبوی و سنت ازدواج  در بین جوانان می‌تواند باشد.

 

وی با تأکید بر این که باید با یک مدیریت جهادی برای این مسأله برنامه ریزی کرد، افزود: در راستای تعهدات جمهوری اسلامی در سالی که به نام فرهنگ نامگذاری شده است، وظیفه قانونی خود می‌دانم که باتوجه به تاکید رهبر معظم انقلاب  برای مباحث فرهنگی، بودجه فرهنگی به منظور ترویج  ازدواج جوانان در نظر گرفته شود.

 

نوبخت خاطرنشان کرد: باید فرصت‌های شغلی و امکان ازدواج بهنگام را برای جوانان فراهم سازیم و ظرفیت های بالقوه کشور را به ظرفیت های بالفعل تبدیل کنیم.

 

در ادامه این همایش، حجت‌الاسلام داوود رنجبران، معاون مطالعات راهبردی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها  با اشاره به پایداری ازدواج های دانشجویی و درصد بسیار کم طلاق در آن، اظهار کرد: یکی از نیازهای جوانان ما در دانشگاه ها همین بحث پیوند و ازدواج است که این امر نیاز به حمایت های مادی دولت دارد./930/پ203/ج

 

ارسال نظرات