۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۲۰۳۲۶۴
امام جمعه قم با عبرت آمیز خواندن حادثه طبس:

بغض و کینه آمریکایی ها را باید در شکست های پی درپی از ملت ایران جستجو کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با بیان تأکید برای این‌که هر چند زن و مرد در رشد معنوی به کمال می‌رسند، گفت: در مسائل شغلی و کاری چه کسی گفته است که زن حتما دوش به دوش مرد پیش برود.
نماز جمعه قم به امامت آيت الله حسيني بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به 5 اردیبهشت، سالروز شکست آمریکا در طبس، گفت: این حادثه امداد بزرگ الهی برای ملت ما و شکست مفتضحانه برای آمریکایی‌ها بود.

وی افزود: حادثه طبس پس از تسخیر لانه جاسوسی و برای آزادی گروگان‌های آمریکایی‌ صورت گرفت، این حادثه واقعا عبرت آمیز بوده و باید آن را قدر بدانیم.

امام جمعه قم با بیان این‌که به سبب مدد الهی، طوفان شن آمریکایی‌ها را در طبس میخکوب کرد، اظهار داشت: علت بعض و کینه آمریکایی‌ها با جمهوری اسلامی ایران شکست‌های پی در پی آن‌ها از ملت بزرگ ما است.

وی ادامه داد: بارها ما امداد الهی را در انقلاب دیدیم، اگر می‌خواهیم این امدادهای الهی ادامه داشته و از آن‌ها بهره‌مند شویم باید ایمان، عمل صالح، بصیرت و استقامت داشته باشیم، گاهی برای کشور شرایطی پیش می‌آمد که حتی برخی از انقلابیون نمی‌دانستند چه کار کنند، ولی دست غیبی ملت را نجات می‌داد.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به دیدار جمعی از بانوان نخبه و مداحان با رهبر معظم انقلاب، تأکید کرد: باید سخنان مقام معظم رهبری که از سر دلسوزی بیان می‌شود، ملاک رفتار ما باشد.

چه کسی گفته زن و مردم باید در شغل دوشا دوش هم حرکت کنند؟

وی یادآور شد: رهبری در بخش از سخنان خود به بانوان توصیه کردند «افکار غربی را مرجع تصمیم گیری‌‌های خود قرار نداده و بر متون اسلامی تکیه کنند»؛ هر چند زن و مرد در رشد معنوی به کمال می‌رسند، ولی در مسائل شغلی و کاری چه کسی گفته است که زن حتما دوش به دوش مرد پیش رود.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، بیان داشت: حتی گاهی کج سلیقه‌های نیز در جامعه  صورت می‌گیرد، برای نمونه صدا و سیما و رسانه‌ها ما بیایند و از یک بانوی مسلمان در پشت فرمان ماشین سنگین تصویربرداری کرده و بگویند که این هم نمونه یک زن مسلمان است.

هنرنمایی زن نشستن پشت فرمان ماشین سنگین نیست

وی افزود: چه نیازی است که ما این‌گونه مسائل را در جامعه مطرح کنیم؟ این‌ها هنرنمایی برای یک زن نیست، هنرنمایی برای زن آن است که امام راحل فرمودند «از دامن زن مرد به معراج می‌رود»، این هنر بانوان ما باید باشد، نه نشستن پشت فرمان ماشین سنگین و تبلیغ آن.

امام جمعه قم، گفت: ما الگوهای دیگر را می‌توانیم مطرح کنیم، البته بنده قصد جسارت ندارم، ممکن است شرایط زندگی این بانوی ایجاب کرده باشد که به این شغل مشغول شده باشد، ولی بنا نیست که این‌ها را در جامعه برجسته کنیم.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری به مداحان مبنی بر این‌که «مداحان و ذاکران فرصت بزرگی برای انتقال محبت اهل‌بیت(ع) به دل مردم در اختیار دارند»، خاطرنشان کرد: باید سعی کنیم این مجالس سنگین دچار آفت نشود.

مداحان نباید شمشیر تفرقه دشمن را تیز کنند

وی افزود: باید توجه داشت باشیم، ‌جایی که دشمن شمشیر به دست گرفته تا در جامعه اسلامی تفرقه ایجاد کند، ما سبب تیز کردن آن شمیشر نباشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با انتقاد از موضع دولت بحرین مبنی بر تبعید عالمان مجاهد و مبارز به بیروت، اظهار داشت: اگر این تبعیدها نتیجه داشت،‌ افراد در ایران نتیجه می‌گرفتند، امام راحل را به ترکیه و نجف تبعید کردند، آن سرنوشت را مطالعه کنید و منتظر این سرنوشت هم بمانید.

وی تأکید کرد: ما از وزارت امور خارجه مصرانه می‌خواهیم که تمام تلاش خود را انجام داده و جلوی تکرار این گونه اتفاقات را بگیرد.

آیت‌الله ملکوتی در زندگی به وظیفه الهی خود عمل کرد

امام جمعه قم با تسلیت ارتحال آیت‌الله ملکوتی، خاطرنشان کرد: این فقیه وارسته و عالم مجاهد در طول دوران حیات خود در برابر ستمکاران ایستاده و به وظیفه الهی خود عمل کرد.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به روز شوراها نیز، بیان داشت: شوراهای مسؤولیت بزرگی در کشور دارند، اعضای شوراها باید در مسائل شهری و روستای افزون‌بر همکاری با یک‌دیگر با شهردار نیز مشارکت داشته باشند، باید پای مسؤولیت ماند.

امام جمعه قم درباره روز جهانی کارگر نیز، بیکاری دائم را سبب ایجاد فساد در جامعه دانست و گفت: کارگران باید در سال «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و اراده جهادی» تلاش خود را افزایش داده و مسؤولان نیز به درد و دل‌های آن‌ها رسیدگی کنند، حقوق کارگران باید به موقع پرداخت شود./993/پ201/ج

 

ارسال نظرات