۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۲۰۳۵۷۲
مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران تأکید کرد؛

ضرورت بهره گیری از توان تبلیغی طلاب در مدارس

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام غفاری، تسهیل امور برای فعالیت‌های تبلیغی دانش آموختگان حوزوی برای ترویج و نهادینه‌سازی آموزه‌های دینی در بین دانش آموزان می‌تواند ثمره زیادی برای دستگاه تعلیم و تربیت داشته باشد، افزود: طلاب جوان و همچنین فارغ التحصیلان حوزه‌های علمیه خواهران می‌توانند، تأثیر‌گذاری تربیتی بسیاری را در میان دانش آموزان دختر داشته باشند.
حجت الاسلام علي غفاري، مدير منطقه پنج حوزه علميه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام علی غفاری، مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران ظهر امروز در نشست ماهانه مدیران استانی حوزه های علمیه برادران و خواهران در ساری با اشاره به این که حوزه علمیه نهاد مقدسی است که هزینه های آن از سوی کمک های مردمی و خیران تأمین و امیدی به وعده ها و کمک های دستگاه های دولتی و سیاسی ندارد، گفت: این نشست ها به منظور تبادل نظر و انسجام بیشتر بین فعالیت های حوزوی، تقویت حوزه ها، بهره گیری از فرصت های مناسب برای حمایت و تقویت حوزه های علمیه و توضیح عادلانه خدمات به حوزویان برگزار می شود.

 

مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: حوزه های علمیه به دلیل این که دستگاه دولتی محسوب نمی شوند، به طور رسمی و مستقیم نمی توانند از اعتبارات مصوب نهادها استفاده کنند و بر اساس مصوبه مجلس، اعتبارات دولتی از طریق شورای عالی حوزه های علمیه به مرکز مدیریت داده می شود؛ باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم تا اعتبارات استانی حوزه های علمیه مازندران که در اختیار شورای عالی است احیاء و جذب شود.

 

حجت الاسلام غفاری حوزه های علمیه را پیشگام نشر فرهنگ دینی در جامعه دانست و افزود: امروز نگاه جوامع در حوزه دین به این مکان مقدس است که باید با اصول و راهکارهای علمی در این خصوص حرکت کرد تا نتیجه مناسب حاصل شود.

 

مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران با اشاره به این که ترویج شبهات اعتقادی در نسل جوان یکی از مهم‌ترین اهداف دشمن در هجمه‌های فرهنگی است، تصریح کرد: دشمنان نظام اسلامی برای رسیدن به اهداف شوم خود از هر روزنه‌ای استفاده می‌کنند.

 

وی به توان بالای تبلیغی خواهران طلبه اشاره کرد و با بیان این که فراهم شدن زمینه حضور ارتباط نزدیک تر فارغ التحصیلان حوزه‌های علمیه با دختران جوان می‌تواند زمینه تعمیق باورهای دینی در آنها را فراهم کند، بیان داشت: باید از ظرفیت بالای خواهران طلبه در تربیت دینی نسل جوان بیشتر بهره گرفته شود.

 

حجت الاسلام غفاری، تسهیل امور برای فعالیت‌های تبلیغی دانش آموختگان حوزوی برای ترویج و نهادینه‌سازی آموزه‌های دینی در بین دانش آموزان می‌تواند ثمره زیادی برای دستگاه تعلیم و تربیت داشته باشد، افزود: طلاب جوان و همچنین فارغ التحصیلان حوزه‌های علمیه خواهران می‌توانند، تأثیر‌گذاری تربیتی بسیاری را در میان دانش آموزان دختر داشته باشند.

 

مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران بر ضرورت بهره گیری از توان طلاب در مدارس تأکید کرد و گفت: آموزش و پرورش سازمانی است که از ظرفیت بالایی در استفاده از توان طلاب در مدارس برخوردار است و به همین دلیل باید تعامل آموزش و پرورش و حوزه علمیه بیشتر شود تا شاهد حضور بیشتر طلاب در مدارس باشیم. 

 

وی خاطر نشان کرد: با توجه به این که مباحث اعتقادی و ارزشی باید از دوران کودکی به فرزندان آموخته شود، باید شرایطی فراهم شود تا فارغ التحصیلان حوزوی همانند دانش آموختگان دانشگاهی بتوانند مهدکودک تأسیس کنند.

 

حجت الاسلام غفاری بر ضرورت رعایت آداب و شرایط طلبگی در دوران تحصیل طلاب تأکید کرد و بیان داشت: پایبندی به آداب طلبگی در زندگی شخصی و دوران تحصیلی طلاب یک ضرورت مهم است./950/پ202/ب

ارسال نظرات