۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۲۰۳۹۴۷
نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم؛

لیله‏الرغائب زمینه ساز فریاد مخاطبانه این‏الرجبیون است

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: امروز مسلمانان میانمار، عراق، سوریه، بحرین و مصر به دعای ویژه مؤمنان در لیله‏الرغائب نیاز دارند و مؤمنان باید دعا کنند تا نقاب از چهره منافقانی که به عنوان زمام‏داران در برخی از بلاد خلیج خود را قیم مسلمانان می‏دانند برداشته شود که این دعا هم جنبه عبادی و هم جنبه سیاسی دارد.
سيد جلال رضوي مهر مدير کل امور ديني و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خيريه
حجت‏الاسلام سید‏جلال ‏رضوی‏مهر، نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: یکی از شب‏های ماه رجب که از اهمیت بالایی برخوردار است، اولین شب جمعه این ماه است که لیله‏الرغائب یعنی شب آرزوها نام دارد.
نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با بیان اینکه خداوند فرصت‏هایی را برای بندگان ایجاد کرده تا آنها بتوانند از این فرصت‏ها استفاده ببرند ابراز داشت: لیله‏الرغائب شبی است که هم ارواح طیبه مؤمنین در برزخ و هم انسان‏ها در عالم شهود و عالم معنا به پرستیدن معبود و خواندن دعا زبانشان مشغول است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه لیله‏الرغائب زمینه ساز فریاد مخاطبانه این‏الرجبیون است تصریح کرد: این‏الرجبیون مختص کسانی است که سیر سلوک را از اول ماه رجب آغاز کرده‏اند و از رجب و شعبان بهره می‏گیرند تا شب قدر وقتی خدا را فرا می‏خوانند صدای لبیک فضای معنوی وجود آنها را آکنده از تقوا و پذیرش اعمال کند.
حجت‏الاسلام رضوی مهر با تاکید بر اینکه مناجات رجبیه تعلیم ائمه معصومین(ع) است اظهار داشت: رجال الهی و بندگان خاص خداوند ماه رجب را بهترین لحظات برای روزه گرفتن، مناجات کردن با معبود و سجده کردن در مقابل ذات اقدس الهی می‏دانند و به مناجات رجبیه که از ذخیره‏های بزرگ معنوی شیعیان است مشغول هستند.
نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در ادامه افزود: سیره حضرات معصومین(ع) این بوده است که دوستان‏شان را به لیله‏الرغائب دلالت می‏دادند چرا که بهترین زمان برای بازگشت و توبه و برآورده شدن حوائج به سوی قاضی‏الحاجات است.
وی با اشاره به مورد حجوم قرارگرفتن مردم مسلمان در کشورهای دیگر گفت: امروز مسلمانان میانمار، عراق، سوریه، بحرین و مصر به دعای ویژه مؤمنان در لیله‏الرغائب نیاز دارند و مؤمنان باید دعا کنند تا نقاب از چهره منافقانی که به عنوان زمام‏داران در بعضی از بلاد خلیج خود را قیم مسلمانان می‏دانند برداشته شود که این دعا هم جنبه عبادی و هم جنبه سیاسی دارد.
حجت‏الاسلام رضوی مهر در ادامه افزود: لیله‏الرغائب بهترین زمانی است که انسان می‏تواند با خدای هستی بخش خود آشتی کند و آشتی با خدا به این معناست که خود را ملزم کند از این پس اوامر او را با جان و دل بخرد و نواحی او را ترک کند و آنچه مورد رضایت قلبی و باطنی حضرت حق است انجام دهد.
نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در پایان با تأکید بر اینکه همه ما وظیفه داریم برای امت سلام دعا کنیم افزود: باید برای یکدیگر دعا کنیم و دل‏هایمان را به هم نزدیکتر و کینه‏ها را کنار گذاریم و از این فضای شست‏و‏شوی قلب و باطن بهره برده و گناهان را با اشک چشم به زلال معرفت تبدیل کنیم./922/ت302/ع
ارسال نظرات