۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۲۰۴۰۴۱
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران؛

لیله‏الرغائب یعنی شب قرابت و نزدیکی با خداوند

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: مؤمنان باید به گونه‏ای ماه رجب را شروع کنند که برای ماه رمضان اشتها سازی شود، که اگر کسی از ماه رجب و شعبان بهره کمی ببرد اشتهای بهره مندی از ماه مبارک رمضان را نخواهد داشت.
حجت الاسلام عليرضا تکيه اي
حجت‏الاسلام سید علیرضا تکیه‏ای معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به آیه شریفه وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنسَ إِلَّا لِیَعْبُدُونِ گفت: ما برای بندگی آفریده شده‏ایم و در حقیقت عنوان و جایگاه ما بندگی خداوند است.
وی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) به عنوان بنده ارشد عام آفرینش که همه خلقت به نام مبارک و شریف اوست اظهار داشت: در دین مبین اسلام پیامبر اعظم(ص) تحت عنوان اشهَدُ اَنَّ مُحَمَّداً عَبدُهُ وَ رَسُولُهُ معرفی می‏شود و در نماز همه نمازگزاران در تشهد واجب است که گفته شود.
حجت‏الاسلام تکیه‏ای با اشاره به اینکه ماه رجب، ماه قرابت بنده با خداوند است گفت: شروع سال هر چیزی از یک ماه مشخصی شروع می‏شود مانند اول سال طبیعت که از فروردین شروع می‏شود و یا اول سال تحصیلی که از مهرماه شروع می‏شود و در حقیقت اول سال بندگی هم از ماه مبارک رجب شروع می‏شود.
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با تأکید بر اینکه باید در ماه رجب فرصت را غنیمت بدانیم ابراز داشت: وقتی وارد این ماه مبارک می‏شویم باید دلمان را خانه تکانی کنیم تا بستری برای سفره ضیافت خداوند در ماه رمضان مهیا کنیم.
وی در ادامه ماه رجب و شعبان را مقدمه بندگی ماه رمضان دانست و گفت: باید در ماه رجب دل را باذکر استغفار از گناهان و بدی ها خالی کنیم ودر ماه شعبان با ذکر شریف صلوات جلا دهیم تا بتوانیم در ماه مبارک رمضان با دلی صاف و خالی از هرگونه پلیدی بر سر سفره ضیافت خدا حاضر شویم.
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان دلیل نام گذاری شب جمعه اول ماه مبارک رجب اظهار داشت: شب جمعه اول ماه مبارک رجب به خاطر اینکه هم شب رحمت و هم شب آغاز سال بندگی خداوند است به نام لیله‏الرغائب یعنی شب رغبت به خدا نام گذاری شده است.
وی در پایان با بیان اینکه لیله الرغائب اعمالی دارد که در کتب ادعیه آمده است تصریح کرد: مؤمنان باید به گونه ای ماه رجب را شروع کنند که برای ماه رمضان اشتها سازی شود، که اگر کسی از ماه رجب و شعبان بهره کمی ببرد اشتهای بهره‏مندی از ماه مبارک رمضان را نخواهد داشت./922/ت302/ع
ارسال نظرات