۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۶
کد خبر: ۲۰۴۸۵۶

جنون دسته جمعی در ایستگاه قطار چین

خبرگزاری رسا ـ مظنونان به انجام این حمله برای دو ساعت در مغازه‌ای حضور داشتند و ناگهان با یک فریاد، چاقوهای خود را از کیف در آوردند و به مردم حاضر در ایستگاه حمله کردند.
تحقيقات پليس چين در مورد حمله افراد چاقو به دست در ايستگاه گوانگ‌ژو آغاز شده است

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی فارسی در خبری گفت: مقام‌های چینی می‌گویند حداقل شش نفر در حمله "افراد چاقو به دست" در یک ایستگاه قطار این کشور زخمی شده‌اند.


مقام‌های امنیتی شهر گوانگ‌ژو می‌گویند پلیس یکی از مهاجمان را بازداشت کرده است.


شش نفری که در این حمله زخمی شده‌اند برای درمان به بیمارستان منتقل شده‌اند و تحقیقات پلیس در این زمینه آغاز شده است.


حمله به مسافران ایستگاه قطار یک هفته پس از انفجار در ایستگاه قطار اورومچی در سین‌کیانگ روی‌ می‌دهد که سه نفر را کشت و 79 نفر را زخمی کرد.


در ماه مارس امسال هم گروهی با چاقو به مسافران در ایستگاه قطار در شهر کون‌مینگ در جنوب غربی چین حمله کردند. در این حمله، 29 نفر کشته شدند.


مقام‌های چینی بیشتر این حملات را به جدایی طلبان مسلمان اویغور نسبت داده‌اند.


بیش از هشت میلیون اویغور در سین‌کیانگ، که با آسیای میانه هم مرز است، زندگی می‌کنند.


رسانه‌های محلی چین در مورد حمله امروز در گوانگ‌ژو گزارش‌های ضد و نقیضی منتشر کرده‌اند. برخی تعداد مهاجمان را چهار نفر ذکر کرده‌اند و تعدادی هم گفته‌اند که مهاجمان دو نفر بودند که یکی از آنها موفق به فرار شد.


روزنامه گوانگ‌ژو دیلی به نقل از صاحب یک فروشگاه محلی گفت: مظنونان به انجام این حمله برای دو ساعت در مغازه‌اش حضور داشتند و ناگهان با یک فریاد، چاقوهای خود را از کیف در آوردند و به مردم حاضر در ایستگاه حمله کردند.


تصاویر منتشر شده، مردم را که از ایستگاه قطار به بیرون هدایت شده‌اند و خون‌های ریخته شده بر زمین را نشان می‌دهند./1421/1409/ح

ارسال نظرات