۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۸
کد خبر: ۲۰۵۹۲۱
با حضور معتکفین مسجد امام حسن عسکری؛

همایش هم اندیشی عزم ملی و مدیریت جهادی در ارتقای فرهنگ برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ‌ همایش هم اندیشی عزم ملی و مدیریت جهادی در ارتقای فرهنگ با حضور معتکفین مسجد امام حسن عسکری(ع) برگزار شد.
 مسجد امام حسن عسکري(ع) قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش هم اندیشی عزم ملی و مدیریت جهادی در ارتقای فرهنگ عصر امروز با حضور معتکفین در مسجد امام حسن عسکری(ع) قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش در این مراسم آیت‌الله طبرسی نماینده سابق امام خمینی(ره) در خوزستان به تبیین جایگاه مهم فرهنگ در نظام اسلامی پرداخت.

وی با بیان این‌که در عرصه فرهنگ نباید نا امید شویم، گفت: ابزار ما آیات و گفته‌ها معصومان(ع) است و باید به آنها عمل کرده و به خدا اعتقاد داشته باشیم.

وی با اشاره به این‌که در جامعه افراد فروانی از اقشار و صنوف مختلف حضور دارند،‌ افزود: نباید در جامعه توقع داشت که همه از یک سطح فرهنگی بالا برخوردار باشند.

نماینده سابق امام خمینی(ره) در خوزستان نماینده سابق امام خمینی(ره) در خوزستان با تأکید بر این‌که انقلاب ما باید پاسخگوی نیاز همه مردم دنیا باشد،‌ ابراز کرد: یک روحانی نباید فکر کند فقط مختص به صدا و سیما است بلکه باید جهانی فکر کند و تبلیغ کند.

در ادامه حجت‌الاسلام نبوی معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه در سخنانی اگر می‌خواهیم فرهنگ در جامعه ای نهادینه شود ابتدا باید از درون خانواده آنرا آغاز کنیم.

حجت‌الاسلام نبوی با تأکید بر این که رهبری نسبت به مسأله فرهنگ بسیار دغدغه دارند، ابراز کرد: رهب معظم انقلاب یکی از الطاف بزرگ الهی به ملت ایران هستند.

وی همچنین در پاسخ به سؤالی که مبنی بر این‌که مبلغان باید در کشورهای خارجی به تبلیغ دین بپردازند،‌ گفت: این مسأله بسیار مهم و حائز اهمیت است اما ما در این زمینه باید توجه کنیم که در کشور خود نیز با کمبود روحانی برای تبلیغ در نهادها و مراکز رو به رو هستیم.

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه ادامه داد: البته طلبه‌هایی را برای اعزام به کشورهای خارجی تربیت کرده‌ایم و طلاب جامعه المصطفی نیز در این عرصه نقش بسیار مهمی دارند و با حضور در کشورهای خود به تبلیغ دین می‌پردازند./927/پ202/ج

ارسال نظرات