۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۲۰۶۰۰۲
مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران:

حضور قاطعانه در صحنه و روشنگری تکلیف امروز حوزه علمیه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران با اشاره به این که امروز دشمنان نظام همه امکانات خود را برای ضربه زدن به کیان اعتقادات ارزشی و اخلاقی ما هدف قرار داده است، گفت: دیگر جای سکوت باقی نمانده و وظیفه و تکلیف حوزه های علمیه حضور قاطعانه در صحنه و روشنگری است.
حجت الاسلام علي غفاري، مدير منطقه پنج حوزه علميه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری،نشست مشترک مدیریت منطقه پنج حوزه های علمیه خواهران با بسیج طلاب سپاه کربلای مازندران پیش از ظهر امروز در مدیریت منطقه پنج حوزه علمیه خواهران برگزار شد.

 

حجت الاسلام علی غفاری، مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران در این نشست مشترک با اشاره به این که حوزه علمیه خواهران و سپاه دو نهاد با ظرفیت های فراوانی در زمینه های مختلف علمی، فرهنگی و تبلیغی هستند، گفت: برگزاری این نشست ها برای شناسایی توانمندی ها، وحدت رویه و تعامل بیشتر بین بسیج طلاب سپاه و حوزه های علمیه بسیار موثر خواهد بود.

 

وی افزود: حوزه علمیه و سپاه دو نهاد مقدسی هستند که دور حلقه ولایت محکم ایستاده و با اعتقاد از این جایگاه دفاع می کنند تا آسیبی به این جایگاه وارد نشود.

 

حجت الاسلام غفاری با اشاره به این که امروز دشمنان نظام همه امکانات خود را به کار گرفته و کیان اعتقادات ارزشی و اخلاقی ما را مورد هدف قرار داده است تا تیشه به ریشه اسلام و انقلاب بزند، خاطرنشان کرد: دیگر جای سکوت باقی نمانده و وظیفه و تکلیف حوزه های علمیه حضور قاطعانه در صحنه و روشنگری است.

 

وی با بیان این که حوزه علمیه بعد از اهل بیت(ع) همواره هدف استراتژی خود را دفاع از ارزش های دینی قرار داده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این عرصه موفقیت های بسیار زیادی کسب شده است که باید برای جامعه تبیین رشود.

 

مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران با اشاره به این که حوزه رسالت پیامبر گرامی اسلام را دنبال می کند، تصریح کرد: بسیاری از نیازهای عموم جامعه در تعالیم دینی خلاصه شده است که حوزه های علمیه به عنوان پیشگامان این عرصه آنها را به جامعه معرفی کنند.

 

حجت الاسلام غفاری، شکل دادن یک تمدن بزرگ اسلامی را یکی از رسالت ها و اهداف مهم حوزه های علمیه برشمرد و خاطرنشان کرد: تبیین و تشریح ظرفیت های حوزه های علمیه به جامعه یک ضرورت بسیار مهم است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که در حال حاضر ظرفیت بسیار بالایی در حوزه های علمیه در جهت تبلیغ معارف دینی وجود دارد که باید از آن بهره گرفته شود، تصریح کرد: متأسفانه به خوبی از ظرفیت بالای حوزه علمیه خواهران به منظور تبلیغ دین و گسترش اصول و مبانی فرهنگ دینی در بخش های مختلف کشور بهره گرفته نمی شود.

 

حجت الاسلام فقیهی، مسؤول بسیج طلاب سپاه کربلای مازندران نیز در این نشست گفت: در حال حاضر دشمن حوزه های علمیه را مورد هدف قرار داده و امکانات خود را جهت سرمایه گذاری براین نهاد مقدس متمرکز کرده است و با شناسایی نخبگان مدارس علمیه و شکار برخی از آنها، بر اختلاف شیعه و سنی دامن زده و اقدامات گسترده ای بر علیه شیعیان از این طریق راه انداخته است.

 

وی افزود: متأسفانه اکثر مدیران شبکه های ماهواره ای که بر علیه شیعه فعالیت می کنند مدیران مدارس علمیه سنی نشین ایران هستند که دشمن آنها را فریب داده و جذب کرده و در راستای اهداف پلید خود به کار گرفته است.

 

مسؤول بسیج طلاب سپاه کربلا مازندران با اشاره به تعامل خوب حوزه های علمیه و سپاه خاطر نشان کرد: برگزاری نشست های فصلی، نشست های تخصصی با موضوع افزایش جمعیت، برگزاری کلاس های آموزشی در خصوص تهدیدات و خطرات فعالیت در فضای مجازی، برگزاری گردش علمی جهت آشنایی طلاب با مرکز علمی پژوهشی استان از جمله برنامه هایی است که بسیج می تواند با همکاری حوزه های علمیه انجام دهد./950/پ202/ب

ارسال نظرات