۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۲۰۶۴۶۳
مدیر کل اوقاف و امور خیریه اصفهان:

ترویج وقف از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری رساـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان از وقف به عنوان یکی از مصادیق مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران دانست.
حجت الاسلام محمدرضا صادقي

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام محمدرضا صادقی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان امروز در آیین تودیع و معارفه رییس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان کاشان اظهارداشت: مردم در انقلاب اسلامی همواره از مسؤولان جلوتر بوده اند و نمونه بارز آن تحقق حماسه سیاسی مورد نظر رهبر معظم انقلاب در انتخابات سال گذشته و حضور همگانی مردم در راه پیمایی های سال گذشته بود.

 

وی‌ با بیان این که بخش دوم شعار سال گذشته که مربوط به مسؤولان بود متأسفانه محقق نشده است، افزود: یکی از مصادیق مهم اقتصاد به ویژه اقتصاد مقاومتی توجه به موضوع مهم وقف در جامعه است.

 

حجت الاسلام صادقی گفت: وقف یکی از موضوعات مهم همه ادیان جهان بوده و هست و تنها منحصر به دین اسلام نیست اما وقف در اسلام نسبت به وقف در دیگر ادیان شفاف تر است و به عنوان یک حسنه و صدقه جاریه نبی اسلام، امیرالمومنین(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) است ترویج شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان یاد آورشد: هنوز هم قنات های موقوفه در شهر مدینه منوره جاری است و مردم مدینه از این موقوفه ائمه اطهار(ع) بهره مند هستند.

 

حجت الاسلام صادقی در ادامه اصفهان را یکی از استان های برخوردار در بحث وقف در کشور اعلام کرد و اظهارداشت: اصفهان بعد از استان خراسان رضوی که معنویت و موقوفات رضویه را در اختیار دارد در رتبه دوم کشور قرار گرفته است.

 

وی با اشاره به این که تاکنون 13 هزار موقوفه در اصفهان به ثبت رسیده است، گفت: علاوه بر این استان اصفهان با 43 هزار رقبه ثبتی، چهار هزار و 500 مسجد و یک هزار حسینیه یکی از استان های مطرح در بحث وقف کشور به شمار می رود.

 

حجت الاسلام صادقی این تعداد موقوفات در استان را نشانه اعتقادات مذهبی مردم این خطه از میهمن اسلامی دانست و یادآورشد: درموضوع وقف کنار گذاشتن حُب دنیا، گذشتن از مال دنیا و وقف‌کردن مال و اموال برای رفع نیازهای جامعه است.

 

وی افزود: نیاز های مردم در گذشته حمام و آب انبار بوده است، بعد از آن کاروانسرا مهم ترین نیاز مردم بوده است و امروز تشویق مردم به وقف برای رفع نیازهای روزجامعه باید باشد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان، امور قرآنی، امور فرهنگی، نخبگان، انرژی هسته ای، زوج های جوان، دانشجویان و طلاب از جمله نیازهای امروز جامعه برای وقف اعلام کرد.

 

حجت الاسلام صادقی در ادامه با اشاره به این که رژیم ستم شاهی پهلوی که بیشترین ضربه را از حوزه های علمیه که از موقوفات است خورده بود، گفت: بر همین اساس بود رژیم ستم شاهی به دنبال نابودی حوزه های علمیه برآمد اما ما امروز در حکومت اسلامی باید به دنبال احیای ‌آن باشیم.

 

وی در ادامه وجود بیش از هفت هزار رقبه در شهرستان کاشان را بیانگر اعتقادات مذهبی این خطه و از خودگذشتگی مردم کاشان از مال و اموال دنیا دانست و گفت: اگر شهرستان کاشان امروز عنوان دارالمؤمنین را به خود داده است به خاطر اعتقادات مذهبی و وجود امام زاده واجب التعظیم حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) در مشهد اردهال کاشان است.

 

حجت الاسلام صادقی، خادم امامزادگان بودن را یکی از افتخارات فعالان در عرصه اوقاف و امور خیریه دانست و با بیان این که تکریم از امامزادگان، تکریم از انبیاء و ائمه اطهار(ع) است، یادآورشد: امامزادگانی که در ایران رحلت و یا به شهادت رسیدند وارثان نسل انبیاء هستند که مردم ایران در سراسر این کشور پهناور از وجود آنان بهره مند شده اند.

 

وی بناهای برخی بقاع متبرکه را در ردیف آثار میراث فرهنگی کشور اعلام کرد و یاد آورشد: بقاع متبرکه ، امروز به عنوان یکی خواستگاه های مردمی است که در بخش گردشگری مذهبی در کشور نقش آفرین است.

 

گفتنی است، در این مراسم ضمن تجلیل از زحمات سه ساله حجت الاسلام اسماعیل پور در شهرستان کاشان حجت الاسلام محسن ضیایی را به عنوان رییس جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان معرفی نمود./1307/پ202/ب

ارسال نظرات