۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۲۰۶۵۶۱
نماینده مجلس:

سونامی عزل و نصب ها سبب رنجش نیروهای انقلاب شده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم سنقر و کلیا در مجلس گفت: سرنوشت استان کرمانشاه به ‌دست چند نفر با تفکرات تند سیاسی افتاده و دچار سونامی عزل و نصب‌ها و سبب کدورت‌های سیاسی و رنجش نیروهای انقلاب شده است.
محمدابراهيم محبي

به گزارش خبرگزاری رسا، محمدابراهیم محبی در نشست علنی امروز (سه شنبه 30 اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور گفت: قیمت محصولات تولید کشاورزی افزایش یافته به طوری که خرید قیمت کمتر از 1500 تومان و نخود کمتر از 3 هزار تومان یا محصولات دیگر یعنی هزینه کردن از جیب کشاورزان است.

نماینده مردم سنقر و کلیا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:یارانه حمایتی دولتی از تولیدات بخش کشاورزی و دامی در ابهام است و مشکلات عدیده کشاورزان در تخصیص تسهیلات بخش کشاورزی به‌خصوص در صندوق توسعه ملی و عدم شمول وام‌های زیر 100 میلیون تومان و عدم پذیرش اسناد کشاورزان مشکلات و اختلافاتی بین کشاورزان و منابع طبیعی ایجاد کرده است.

وی با بیان این که در شهرستان سنقر و کلیایی وضعیت شبکه آبیاری به دشت این شهرستان نابسامان است گفت:پروژه آبرسانی به شهر سنقر فاقد اختصاص منابع ویژه است به خصوص روستاییان که مجتمع بلاتکلیف شد همچنین وضعیت آب کشاورزی سد شهدا ولایت جامیشان وضعیت مشخصی ندارد.

محبی خطاب به وزیر کشور گفت: با توجه به شرایط خاص استان کرمانشاه می‌طلبد که به تحقق و اتمام مصوبات سفر مقام معظم رهبری در سال 90 بایستی تا پایان سال 92 به اتمام می‌رسید تا 30 درصد محقق شده است.

این نماینده مردم در مجلس نم ادامه داد:توجه به حل معضلاتی همچون فقر، بیکاری، تورم لجام گسیخته و مسائل ناشی از آن همچنین نحوه عملکرد مدیران سیاسی استان است که موجب نگرانی و دغدغه ملت ایران را فراهم کرده است.

عضو کمیسین عمران مجلس بیان کرد:استان مرزی کرمانشاه به دلیل همسایه بودن با کشور عراق احساس خطر جدی در حاشیه مرزهای مقدس ایران اسلامی و شرایط ویژه این استان از نظر جغرافیایی، مذهبی، اقتصادی و اجتماعی جای توجه دارد.

وی افزود:هنوز این استان و مردم آن از تخریب زیرساخت و شهادت فرزندانشان و ترکش خمپاره‌ها استکباران جهانی و مزدوران منطقه‌ای از جان و تن رنج می‌برند.

محبی تاکید کرد:استان کرمانشاه بیش از همیشه نیاز به آرامش، تلاش همه جانبه و محتاج مدیران تلاشگر، چابک و با روحیه‌های جهادی است که با اولویت‌بندی بر مشکلات اقتصادی و اجتماعی پرداخته و تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد:آیا رواست مشکلات بزرگ این استان تاریخی، محور و مرزی، حساس ویژه به دست چند نفر با تفکرات تند سیاسی بیافتد تا استان کرمانشاه در معرض طوفان تغییرات مدیریتی و سونامی عظیم عزل و نصب‌های بی‌محابا به معرکه‌ای برای بزرگ‌نمایی اختلافات و تسویه‌حساب‌های افراطی و محلی تبدیل گشته و باعث ایجاد کدورت‌های سیاسی و رنجش نیروهای انقلاب و ولایتمدار شود.

نماینده مردم سنقر کلیایی در مجلس تصریح کرد:مردم کرمانشاه نسبت به حفظ ارزش‌های انقلاب و اعتقادات خود دغدغه و نگرانی دارند و این مراجعات، پیگیری‌ها و نشست‌ها و طومارهاشان این مسئله است.

محبی خطاب به وزیر کشور گفت:وظیفه ای که ملت ایران برای استیفای حقوق خود به ما سپرده‌ا ند تکلیف دارید از تمام ظرفیت‌های خود و نمایندگان مجلس برای پیشگیری از اتفاقات ناخوشایند تلاش نماییم.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت:اسناد و اخباری در دست است که امیدواریم با هوشیاری شما و دیگر مسئولان مانع از آن شویم و با درک شرایط موجود راه‌حل‌هایی برای حل مشکلات یافت شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد:ما وظیفه‌ای جز قانونگذاری و پاسداری از ارزش‌های انقلاب و دستاوردهای امام راحل نداشته و حمایت بی‌چون و چرا از خط مقام معظم رهبری و خدمتگزاری برای ملتی عزتمند، بزرگ، مومن، ایثارگر و دفاع از نیروهای انقلابی در سرلوحه کار خود قرار دادیم./

ارسال نظرات