۰۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۲۰۶۸۵۷

شروع انتخابات پارلمان اروپا

خبرگزاری رسا ـ انتخابات پارلمان اروپا از امروز پنجشنبه 22 مه، مصادف با یک خرداد، با گشایش حوزه های رای گیری در بریتانیا و هلند، آغاز می شود.
پارلمان اروپا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا به نقل از یورونیوز؛ انتخابات پارلمان اروپا از امروز پنجشنبه 22 مه، مصادف با یک خرداد، با گشایش حوزه های رای گیری در بریتانیا و هلند، آغاز می شود. در مجموع چهارصد میلیون نفر حق شرکت در این رای گیری را دارند. رئیس بعدی کمیسیون اتحادیه اروپا با رای اکثریت نمایندگانی انتخاب می شود که این رای دهندگان به پارلمان می فرستند.


این انتخابات هر پنج سال برگزار می شود و در این دور، بحران اقتصادی و مشکلات ناشی از آن، در بسیاری از کشورها، احزاب و افراد مخالف اتحادیه اروپا را در نظرسنجی ها پیش انداخته است.


در انگلیس، نایجل فراج در راس حزب ضد اروپایی «یوکیپ» (UKIP) یا حزب استقلال بریتانیا، احتمالا بیشترین رای را آورده و یا با اختلاف اندک دوم خواهد شد. هر سه حزب اصلی بریتانیا به شدت از حزب «یوکیپ» انتقاد کرده اند.


در هلند هم گیرت ویلدرز از حزب راست افراطی «آزادی» که با «جبهه ملی» فرانسه در ائتلاف است، در رتبه سوم نظرسنجی ها قرار دارد.


آقای ویلدرز به اظهار نظرهای تند علیه مهاجران و در برخی موارد مسلمانان شهره است. وی اخیرا آرزو کرده بود هلند مراکشی های کمتری داشته باشد. حزب آقای ویلدرز به تازگی تلاشی نافرجام برای ائتلاف با حزب نایجل فراج داشت. فراج و «یوکیپ» هرچند ضد اروپایی هستند، اما تعلقی به سنت راست افراطی ندارند.



انتخابات پارلمان اروپا به مدت پنج روز، به مرور در کشورهای عضو آن برگزار خواهد شد. این پارلمان، یگانه نهاد سیاسی در اتحادیه اروپاست که اعضای آن با رای مستقیم مردم انتخاب می شوند. /1409/ح

ارسال نظرات