۰۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۲۰۶۸۵۸

نگرانی آمریکایی‌ها از پیشرفت آسیا

خبرگزاری رسا ـ یک کارفرمای آمریکایی گفت : «ایالات متحده آمریکا و اروپا، هر دو باید موقعیت خود را در یک دنیای بسیار رقابتی حفظ کنند. در آسیا و در امریکای لاتین کشورهایی هستند که در عرصه های مختلف در حال پیشرفت هستند و ما را به چالش کشیده اند. پس ما باید تیزهوشانه بازی کنیم و در صورت لزوم، اروپا و آمریکا باید با یکدیگر همکاری کنند، این بهترین کار است.»
شکاف ميان آمريکا و اروپا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا به نقل از یورونیوز؛ پنجمین دور مذاکرات تجارت آزاد بین آمریکا و اتحادیه اروپا این هفته در آرلینگتون در ایالت ویرجینیای آمریکا برگزار می شود. این توافق تجاری در تیررس انتقادات جنبش های ضد جهانی شدن و محیط زیست در دو طرف اقیانوس اطلس قرار گرفته که نگران افت شاخص های زیست محیطی، بهداشتی و ایمنی هستند.


یکی از معترضان گفت: «دستور کار شرکت های بزرگ در اینجا این خواهد بود که با گرفتن پایین ترین مخرج مشترک در هر استاندارد، خود را هماهنگ کنند و محافظت را به پایین ترین میزان برسانند.»


از سوی دیگر، حامیان این توافق که وسیع ترین منطقه تجارت آزاد در جهان را ایجاد خواهد کرد، از فرصتی طلایی برای رشد اقتصادی، اشتغال زایی و تقویت روابط سیاسی بین ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا صحبت می کنند.


شان دانلی، یک کارفرمای آمریکایی می گوید: «ایالات متحده آمریکا و اروپا، هر دو باید موقعیت خود را در یک دنیای بسیار رقابتی حفظ کنند. در آسیا و در امریکای لاتین کشورهایی هستند که در عرصه های مختلف در حال پیشرفت هستند و ما را به چالش کشیده اند. پس ما باید تیزهوشانه بازی کنیم و در صورت لزوم، اروپا و آمریکا باید با یکدیگر همکاری کنند، این بهترین کار است.»


شتفان گروبه، خبرنگار یورونیوز در آمریکا گزارش می دهد: «مذاکرات تجاری دو سوی اقیانوس اطلس به مرحله مهمی رسیده است. در حالی که هر دو طرف با انرژی بیشتری به جلو می روند، مقاومت های سیاسی بیشتری نیز در اروپا و امریکا شکل می گیرد. در این حال، نتیجه انتخابات اتحادیه اروپا بسیار مهم خواهد بود. /1409/ح

ارسال نظرات