۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۴
کد خبر: ۲۰۷۳۱۶

سربازان افغانِ اسیر شده در دست طالبان آزاد شدند

خبرگزاری رسا ـ در ادامه تلاش‌ها به هدف رهایی سربازان، ۲۴ تن از آنان با پا درمیانی بزرگان محل و ریش سفیدان ولسوالی‌های یمگان، جرم و کران و منجان از چنگ گروه طالبان رهایی یافتند و به خانه‌های خود برگشتند.
طالبان در افغانستان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی فارسی در خبری گفت: دفتر والی بدخشان می‌گوید که 24 نفر از 27 مأمور پلیسی که در حمله سه روز قبل گروه طالبان به ولسوالی یمگان، به چنگ مخالفان مسلح افتاده بودند، رهایی یافتند.
گل‌محمد بیدار، معاون والی بدخشان به بی‌بی‌سی گفت: عملیات نیروهای ویژه ارتش و پلیس افغانستان منجر به پاکسازی کامل ولسوالی از وجود مخالفان مسلح دولت شده و حالا کنترل کل ولسوالی در دست دولت است.
آقای بیدار همچنین گفت: در ادامه تلاش‌ها به هدف رهایی سربازان، 24 تن از آنان با پا درمیانی بزرگان محل و ریش سفیدان ولسوالی‌های یمگان، جرم و کران و منجان از چنگ گروه طالبان رهایی یافتند و به خانه‌های خود برگشتند.
معاون والی بدخشان افزود که افراد رها شده سرباز بودند، اما 3 نفر از فرماندهان نیروی پلیس هنوز در چنگ گروه طالبان هستند.
گروه طالبان با انتشار خبرنامه‌ای گفته که افراد پلیس را با "وساطت بزرگان قومی در محل" رها کرده است.
ولایت بدخشان با پاکستان، چین و تاجیکستان در شمال شرق افغانستان هم مرز است. جنگل‌های نورستان و کنر که با قبایل پاکستان نزدیک است و محل تردد جنگجویان طالبان و مخالفان مسلح دولت به شمار می‌رود از راه های نفوذ جنگجویان به بدخشان عنوان شده است.
/1421/1409/ح

ارسال نظرات