۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۲۰۷۴۰۵

انتشار دانشنامه پیامبر در فضای مجازی

خبرگزاری رسا ـ همزمان با مبعث پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی(ص) دانشنامه حضرت با بیش از یک هزار و 790 مطلب در پایگاه اینترنتی حوزه نت عرضه شد.
پيامبر اکرم (ص)
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، اکبر پوستچیان، مسؤول واحد ارتباطات و اطلاع رسانی این مرکز ضمن تبریک فرارسیدن مبعث حضرت محمد(ص) گفت: دانشنامه علمی، پژوهشی و تحقیقاتی پیامبر(ص) با یک هزار و 793 مطلب برگرفته از چکیده کتاب، گزیده پایان‌نامه‌های دانشجویی، مقالات علمی، بریده جراید و پرسش و پاسخ به منظور ارتقای آگاهی‌های عمومی و تسهیل در امر پژوهش محققان و پژوهشگران از هم اکنون در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.
وی افزود: این دانشنامه در قالب 24 موضوع دسته‌بندی شده مطالب ارزشمندی را پیرامون شخصیت اجتماعی، سیاسی، نظامی، فردی و علمی حضرت ختمی مرتبت(ص) در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.
مسؤول واحد ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز نور با اشاره به برخی از موضوعات این دانشنامه غنی، اظهار داشت: تاریخ پیامبر(ص)، سیره، سرگذشت‌هایی از زندگی پیامبر(ص)، نبوت و مباحث کلامی، سخنان پیامبر(ص)، اماکن منسوب به پیامبر(ص)، پیامبراعظم(ص) و قرآن، زیارت و توسل، پیامبر(ص) و پرسش و پاسخ، اهل بیت پیامبر(ص) و رد شبهات، پیامبر(ص) در آینه روایات و احادیث، پیامبر(ص) و امت از موضوعات این دانشنامه است.
پوستچیان پیامبر(ص) و کتاب و کتابشناسی را از دیگر موضوعات این دانشنامه عنوان کرد و افزود: علاقه‌مندان با مراجعه به این بخش از پایگاه حوزه‌نت می‌توانند موضوعات دیگری از جمله پیامبر(ص) از نگاه ادیان، پیامبر(ص) در پایان‌نامه‌ها، پیامبر(ص) و حکومت اسلامی، پیامبر(ص) از نگاه اندیشمندان، پیامبر(ص) در اینترنت و رسانه، فضایل و مناقب پیامبر(ص)، پیامبر(ص) در آینه ادب و هنر را مورد مطالعه قرار دهند.
وی یادآور شد: محققان و پژوهشگران می‌توانند برای استفاده از دانشنامه رسول اعظم(ص) به این نشانی اینترنتی مراجعه کنند./907/د102/ع
ارسال نظرات