۰۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۲۰۷۵۶۷
دبیر علمی همایش اندیشه‌های شهید مطهری:

پاسخگویی به شبهات دینی دغدغه اصلی شهید مطهری بود

خبرگزاری رسا ـ دبیر علمی همایش بین المللی اندیشه‌های شهید مطهری گفت: دغدغه اصلی شهید مطهری پاسخگویی به شبهات دینی بود.
همايش بين‌المللي انديشه‌هاي شهيد مطهري در قم همايش بين‌المللي انديشه‌هاي شهيد مطهري در قم همايش بين‌المللي انديشه‌هاي شهيد مطهري در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین احمد احمدی دبیر علمی همایش بین المللی اندیشه‌های شهید مطهری امروز در همایش بین‌المللی اندیشه‌های شهید مطهری که در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد،‌ گفت: جایگاه کتاب اصول فلسفه  شهید مطهری در نظام اسلامی بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به زمان تدوین این اثر، ابراز کرد: این کتاب پس از پایان یافتن جنگ جهانی دوم و روی کار آمدن قدرت‌های نو ظهور تدوین شده است.

دبیر علمی همایش بین المللی اندیشه‌های شهید مطهری با بیان این‌که توده‌ای‌ها در آن زمان بسیار رشد کرده بودند، اظهار کرد: این گروهک‌ها با حرکت‌های دینی مخالفت کرده و مبارزه با چنین افکاری در آن زمان بسیار ارزشمند بود.

وی ادامه داد: این کتاب شهید مطهری اثر گذاری فراوانی داشت و توانست پاسخ‌های کوبنده‌ای به چنین گروه‌هایی بدهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی ادامه داد: شهید مطهری در این کتاب توانسته است مسائل فراوانی را در حوزه دینی پاسخ دهد.

دبیر علمی همایش بین المللی اندیشه‌های شهید مطهری با بیان این‌که علامه طباطبایی تأثیر فراوانی بر روی استاد مطهری داشت، افزود: کتاب اصول فلسفه شهید مطهری از درجه علمی بسیار بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به این‌که شهید مطهری در این کتاب بر اساس اصالت وجود و کنار رفتن ماهیت وجود را منشا تاثیر می‌داند، ابراز کرد: وجود قائم به علت است و این موضوعی است که در آن هیچ شک و تردیدی وجود ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی در ادامه با بیان این‌که همایش بین المللی اندیشه‌های شهید مطهری با تلاش‌های بیش از صد نفر برگزار شده است، افزود: در این همایش بسیاری از اساتید حوزه و دانشگاه حضور داشته و مصداق عینی وحدت حوزه و دانشگاه است./927/پ202/ج

ارسال نظرات