۰۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۲۰۷۶۱۵

تایلند در التهاب پس از کودتا

خبرگزاری رسا ـ عدم ثبات سیاسی در تایلند پس از وقوع کودتای روز پنجشنبه در این کشور، تاثیر مستقیمی بر روی اقتصاد این کشور توریستی دارد. این دومین کودتایی است که از سال 2006 در تایلند به وقوع می پیوندد.
تايلند

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا به نقل از یورونیوز؛ عدم ثبات سیاسی در تایلند پس از وقوع کودتای روز پنجشنبه در این کشور، تاثیر مستقیمی بر روی اقتصاد این کشور توریستی دارد. این دومین کودتایی است که از سال 2006 در تایلند به وقوع می پیوندد.


اقتصاد این کشور که با تکیه بر صنعت گردشگری و سرمایه گذاری شرکتهای غربی از سال 2001 رو به شکوفایی رفت اکنون در معرض خطر جدی قرار دارد.
امری که موجب نگرانی شهروندان نیز شده است.

یک شهروند می گوید: «واقعا امید زیادی ندارم زیرا در نهایت هیچ کودتایی منجر به تشکیل یک دولت در کشور نشده است.»


اما از سوی دیگر کشاورزان با برپایی تظاهراتی حمایت خود را از نظامیان اعلام کردند. ارتش متعهد شده تا با اعطای وام به کشاورزان آنها را برای بازپرداخت بدهی های خود کمک کند.


یک کشاورز تایلندی می گوید: «ژنرال پرایوت پرداخت پول به کشاورزان را تایید کرده. من نگران بودم و می خواستم کشاورزی را کنار بگذارم اما اکنون با این پول می توانم ادامه دهم.»


با این وجود کودتا در تایلند بخش کشاورزی این کشور بویژه کشت برنج آنرا دچار آشفتگی کرده است. تایلند اخیرا جایگاه خود را بعنوان بزرگترین صادر کننده برنج در دنیا از دست داد. عدم ثبات سیاسی و اقتصادی می تواند بیش از پیش این بخش را با اختلال مواجه کند.


خروج سرمایه از تایلند نیز خطر دیگری است که اقتصاد آنرا تهدید می کند. سرمایه گذاران خارجی حدود 21 میلیارد دلار اوراق قرضه دولتی در اختیار دارند و صاحب 70 میلیارد دلار سهام در این کشور هستند. /1409/ح

ارسال نظرات