۰۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۲۰۷۷۴۶
تحریم های جدید علیه روسیه تصویب نشد

اروپا می ترسد

خبرگزاری رسا ـ کمیسیون اروپا اعمال فوری تحریمهای جدید علیه روسیه را ضروری ندانسته است. به گفته مقامات این کمیسیون، در صورت به وخامت گرائیدن وضعیت درباره اعمال آنها تصمیم گیری خواهد شد.
اتحاديه اروپا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا به نقل از یورونیوز؛ کمیسیون اروپا اعمال فوری تحریمهای جدید علیه روسیه را ضروری ندانسته است. به گفته مقامات این کمیسیون، در صورت به وخامت گرائیدن وضعیت درباره اعمال آنها تصمیم گیری خواهد شد.


وابستگی اروپا به گاز روسیه از عوامل تردید اتحادیه اروپا در اعمال تحریمهای جدید علیه روسیه است. مصرف گاز اتحادیه اروپا در سال 2013 چهارصد و هشتاد میلیارد متر مکعب بوده از این بین 133 میلیارد متر مکعب را شرکت گازپروم روسیه تامین کرده است.


بدین ترتیب کمسیون اروپا درها را بر روی سرمایه گذاری خارج از اتحادیه باز گذاشته است.


گونتر اوتینگر، کمیسر اروپایی در بخش انرژی کمیسیون اروپا می گوید: «اصولا از سرمایه گذاران داخل و خارج اتحادیه اروپا که در بخش زیربنایی انرژی سرمایه گذاری می کنند و حاشیه امنیت در این بخش را تامین می کنند، استقبال می کنیم. اما در قلمرو اتحادیه اروپا باید قوانین بازار واحد و اصول رقابت بازرگانی رعایت شود.»


ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه در اجلاس بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ تحریم های اتحادیه اروپا و کشورهای غربی علیه کشورش را بی تاثیر خواند.


از سوی دیگر در چهارچوب این اجلاس شرکتهای نفتی بی پی بریتانیا و توتال فرانسه با شرکتهای روسی از جمله روس نفت و لوک اویل برای اکتشاف گاز شیل در این کشور قرارداد امضا کردند. /1409/ح

ارسال نظرات