۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۲۰۸۰۹۰
با سخنرانی آیت‌الله دری نجف آبادی؛

ششمین کرسی آزاد اندیشی حوزه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ ششمین کرسی آزاد اندیشی حوزه با موضوع شاخصه‌های مدیریت جهادی و با سخرانی آیت‌الله دری نجف آبادی در مدرسه دارالشفا برگزار شد.
کرسي آزاد انديشي - شاخصه هاي مديريت جهادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا‌،‌ ششمین کرسی آزاد اندیشی حوزه امروز با موضوع شاخصه‌های مدیریت جهادی و با سخرانی آیت‌الله دری نجف آبادی در مدرسه عالی دارالشفا قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، ششمین کرسی آزاد اندیشی حوزه با حضور، اساتید حوزه علمی، علما، فضلا و طلاب حوزه علمیه قم برگزار شد.

حجت‌الاسلام احمد شرفخانی معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه در این مراسم، با بیان این‌که جهاد فرهنگی به معنای بی قانونی نیست، ابراز کرد: کسی که در عرصه فرهنگی مسؤولیتی را پذیرفت باید صداقت داشته باشد و فضاها را به دیگران واگذار نکند.

حجت‌الاسلام شرفخانی یکی از شاخصه‌های مدیریت جهادی را آمادگی برای خدمت در هر عرصه‌ای دانست و اظهار داشت: مدیر جهادی کسی است که هرجا وظیفه بود حاضر شود.

وی فضای مجازی را یکی از فرصت‌های مهم دانست و بر ضرورت استفاده از این فضا تأکید کرد و گفت: روحانیانی که می‌توانند در فضای مجازی مؤثر باشند باید وارد این عرصه شوند نه این‌که وارد شوند و در این فضا هضم شوند

حجت‌الاسلام سید عباس قدیمی نژاد استاد حوزه علمیه قم نیز در این مراسم در سخنانی، شاخصه‌های مدیریت در قرآن و روایات را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: در آیات و روایات هر رمان که اهمیت کاری را می‌خواهند نشان دهند از کلمه جهاد استفاده می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به ویژگی‌های مدیران موفق، اظهار کرد: مدیر موفق، مدیری است که کارمندان خود را به خوبی درگیر کار و فعالیت کند و در این زمینه میان روح و جشم کارمندان جدایی نیندازد. 

آیت‌الله دری نجف آبادی با عنوان داور این کرسی آزاد اندیشی به نقد و بررسی مقالات ارائه شده پرداخت.

وی در سخنانی بیان کرد: امروز نظام دولتی جزء مشکلات ما است و کارآیی چندانی ندارد؛ امروز بازدهی کار بسیار کم است و این مسأله مشکلی جدی است که باید برای آن چاره اندیشی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان این‌که در زمان پیروزی انقلاب با مدیریت جهادی موفق به انجام کارهای بزرگی شدیم، اظهار کرد: جهاد سازندگی در آن زمان خدمات بسیار زیادی را در راه پیشرفت کشور انجام داد آن زمان کسی به دنبال درجه و پست نبود و همه با روحیه جهادی خدمت می‌کردند.

امام جمعه اراک با اشاره به این ‌که فرهنگ جهادی گذشته در حال فراموش شدن است، افزود:  با گسترش تشکیلات اداری و فساد فرهنگ جهادی فراموش می‌شود؛ متأسفانه خیلی وقت‌ها با پول مسائل حل می‌شود و در چنین حالتی تنها مدیریت جهادی به معنای واقعی کلمه می‌تواند کشور را نجات دهد.

ارائه مقاله از سوی نفرات برتر از دیگر بخش‌های ششمین کرسی آزاد اندیشی حوزه بود.

گفتنی است ششمین کرسی آزاد اندیشی حوزه به همت معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه و سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برگزارشد.

لازم به ذکر است در پایان ششمین کرسی آزاد اندیشی حوزه از چهار تن از صاحبان مقالات برتر به نام‌های حجج اسلام مقدمی، قدیمی‌نژاد، نویدی و شرفخوانی از سوی آیت‌الله دری نجف آبادی تقدیر شد./927/پ202/ن

ارسال نظرات