۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۲۰۸۱۸۶
یک استاد علوم دینی مطرح کرد؛

بیمه نظام و انقلاب با تبیین صحیح مبانی فکری امام خمینی

خبرگزاری رسا ـ یک استاد علوم دینی دانشگاه های استان خراسان شمالی گفت: تبیین صحیح اصول و مبانی فکری حضرت امام خمینی(ره) کشور را در مقابل دشمنان انقلاب بیمه کرده و نظام را در اوج اقتدار قرار خواهد داد.
عباس کيفي بجستاني- عضو جامعه قاريان قرآن کريم کشور

عباس کیفی بجستانی، استاد علوم دینی دانشگاه های استان خراسان شمالی و عضو جامعه قاریان قرآن کریم کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به فرا رسیدن بیست و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) اظهار کرد: بنیان گذار انقلاب اسلامی نماد عزت، شرف و آزادگی بود که با استفاده از تمام تجارب خود گنج بزرگ قانون اساسی، ولایت فقیه، مردم سالاری دینی را در کشور به یادگار گذاشت و ارزش های ناب دینی را احیا کرد.

 

به گفته وی بر این اساس تبیین صحیح اصول و مبانی فکری حضرت امام(ره) کشور را در مقابل دشمنان انقلاب بیمه کرده و نظام را در اوج اقتدار قرار خواهد داد.

 

کیفی بجستانی با بیان این که امام خمینی(ره) مرتجع‌ترین رژیم منطقه یعنی رژیم پهلوی و نظام شاهنشاهی را سرنگون کرد و نظامی را براساس اسلام ناب محمدی(ص) بر سرکار آورد، افزود: بنیان گذار نظام جمهوری اسلامی ابعاد جدیدی از فقه اهل بیت(ع) را ارائه کرد و در شرایطی که در جهان امکان نداشت کسی بدون وابستگی به شرق یا غرب حکومتی تشکیل دهد، با تفکر نه شرقی و نه غربی حکومت اسلامی را تشکیل داد.

 

این کارشناس ارشد فقه و حقوق اسلامی گفت: تفکر امام خمینی(ره) و الگوی حکومتداری دینی که به ابتکار وی در ایران شکل گرفت، تحول بنیادین در کشور و سایر ملتهای اسلامی و آزادی خواه جهان ایجاد کرد و به همین دلیل نیز امروز تکریم امام خمینی(ره) به معنای تجلیل از ارزش‌ها، دین و آیین و مکتب الهی است.

 

وی بیان کرد: پاسداشت و حفظ اهداف و ارزشهای والای امام خمینی(ره) ضروری و وظیفه‌ای همگانی است، لذا باید تفکرات، دیدگاه‌ها و شخصیت بی‌نظیر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برای نسل‌های آینده تبیین شود.

 

عضو جامعه قاریان قرآن کشور گفت: حضرت امام خمینی(ره) برای هر مسأله‌ای یک راهبرد و برنامه‌ای مشخص و حساب شده داشت، اگر بتوانیم به خوبی آنها را اجرا کنیم کشورمان در مقابل تهدیدات دشمنان بیمه خواهد شد.

 

کیفی بجستانی اظهار داشت: گرچه ارتحال حضرت امام، بسیار تلخ و سخت بود ولی خدا را شاکریم بعد از ایشان، خداوند منان دلهای خبرگان ملت را معطوف شاگرد و خلف صالح امام نمود و به لطف الهی مقام معظم رهبری این خلف صالح امام عزیز در طول این 25 سال به زیبایی نظام اسلامی را رهبری و مدیریت کرده است.

 

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری همواره در فرامین گهربار خود به اصول تدوین شده از سوی امام راحل در سیاست داخلی، خارجی و عرصه‌های مختلف به ویژه فرهنگ و اقتصاد مانند الگویی بی‌مانند برای جامعه تأکید و توجه متولیان و مسؤولان را به این مهم معطوف می‌کنند.

 

این مدرس دانشگاه اضافه کرد: اقدام امام(ره) در پایه‌گذاری انقلاب و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی همانند دورانی است که پیامبر اسلام(ص) پس از مبعث، فرهنگ اسلامی را جایگزین فرهنگ جاهلیت کرد همان گونه که امام خمینی(ره) توانست با ساقط کردن رژیم شاهنشاهی، نظام جمهوری اسلامی را مبتنی بر اصل ولایت فقیه تأسیس کند.

 

وی تصریح کرد: امروز همگان وظیفه دارند اندیشه سیاسی امام خمینی(ره) را که در رهبری تجلی یافته، شناخته و آن را در جامعه ترویج دهند و همه ما باید سبک زندگی شخصی رهبری را الگو قرار دهیم.

 

کیفی بجستانی تاکید کرد: پاسداری از ارزش‌های والای انقلابی و اسلامی امروز بر عهده تک تک ما قرار داشته و باید در تمامی زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی حامی و پاسدار این ارزش‌ها باشیم تا بتوانیم توطئه‌های نرم افزاری و خزنده دشمنان را خنثی کنیم./9314/ت302/ب

ارسال نظرات