۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۴
کد خبر: ۲۰۸۳۱۴

حملات خونین بوکوحرام در نیجریه

خبرگزاری رسا ـ در جریان چندین حمله در نیجریه بیش از ۱۰۰ نفر جان خود را از دست دادند. تنها در دو حمله در شهر موبی بیش از ۶۰ نفر کشته شدند.
شبه نظاميان بوکوحرام

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، دویچه وله در خبری گفت: در جریان چندین حمله در نیجریه بیش از 100 نفر جان خود را از دست دادند. تنها در دو حمله در شهر موبی بیش از 60 نفر کشته شدند.
به گزارش این خبرگزاری؛ تنها در جریان دو حمله به مراکز فساد و فحشا در شهر موبی، واقع در ایالت اداماوای نیجریه در عصر یکشنبه (ا ژوئن/ 11 خرداد) دست کم 60 نفر کشته شدند.
با اینکه گروه شبه نظامی "بوکو حرام" تاکنون مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است اما تصور می رود که این حمله توسط گروه یادشده انجام شده باشد.
گفتنی است در نزدیکی محل حملات پایگاه بزرگ ارتش نیجریه مستقر است. واحد ویژه ارتش که برای مبارزه با "بوکو حرام" آموزش دیده در این محل استقرار یافته است. بسیاری از سربازان این پایگاه از مراجعه کنندگان مراکز مورد حمله قرار گرفته بوده اند.
در ماه‌های اخیر "بوکو حرام" بر شدت تهاجم‌های خود در شمال و مرکز کشور افزوده است. ده‌ها نفر جان خود را در این حملات از دست داده‌اند.
در ماه آوریل "بوکو حرام" بیش از 200 دختر دانش‌آموز را در نیجریه ربود. این اقدام با واکنش خشم‌آلود بسیاری از کشورهای جهان روبرو شد.
/1421/1409/ح

ارسال نظرات