۱۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۲۰۸۴۹۱
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

حق طلبی به‌دور از سازش‌ و مسامحه سیره عملی امام خمینی بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: حق طلبی به‌دور از سازش‌کاری و مسامحه سیره عملی امام خمینی(ره) بود و به همگان آموخت نباید در دعوای میان حق و باطل بی طرف و بی تفاوت بوده و سکوت اختیار نماییم، بلکه باید آنچه حق است را بیان کنیم.
حجت الاسلام علي سعيدي نماينده ولي فقيه در سپاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع شرکت‌کنندگان مراسم گرامیداشت بیست و پنجمین سالگرد رحلت جانگداز امام خمینی(ره) در مسجد اهل‌بیت(ع) این شهرستان با اشاره به این که اندیشه و سیره گفتاری و عملی امام راحل میراث بزرگی برای نظام اسلامی کشور ما است که باید به‌درستی تبیین و بکارگیری شود، اظهار داشت: متأسفانه در سال‌های اخیر برخی خواص نقش منفی در قبال پاسداری از میراث رهبر کبیر انقلاب اسلامی داشته اند.

 

وی با بیان این مطلب که تعریف امام خمینی(ره) از حکومت دینی، پایه گذاری حکومت مردم سالاری دینی بوده است و در نقطه مقابل برخی تفکرات حکومت دینی را مردم سالاری بر پایه سکولاریسم تعریف می‌کنند، افزود: بی تردید گفتار و کردار خواص در جامعه تأثیر بسیاری دارد و عمل کورکورانه برخی از این افراد می‌تواند آسیب‌های فراوانی را به دنبال داشته باشد.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه نقش هدایت‌گرانه امام خمینی(ره) را در شکل‌گیری و قوام و دوام حکومت اسلامی بی‌بدیل و پیامبرگونه خواند و تصریح کرد: هشدارها و نگرانی رهبران الهی نسبت به دستاوردهای رسالت همواره در طول تاریخ جریان داشته است و در یکایک حوادث تاریخ ملت‌ها اثر مثبت یا منفی عملکرد خواص مشخص است.

 

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به اینکه تاریخ ثابت نموده که نگرانی رهبران الهی از انحراف خواص جامعه هیچ‌گاه بی دلیل نبوده و ملتی پایدار مانده که اصول خود را از یاد نبرده است، افزود: خواص ممکن است به طمع قدرت و یا ریاست طلبی از مسیر منحرف شوند؛ اما مردم نباید بصیرت خود را از دست داده و به بیراهه بروند.

 

وی با برشمردن برخی از زوایای روشن و تاریک نقش آفرینی خواص در حوادث تاریخی عصر حضرت ابراهیم(ع) و دوران زندگی نبی مکرم اسلام(ص) و امام علی(ع) خاطرنشان کرد: در عصر حاضر و جریان فتنه 88 در کشورمان نیز خیانت برخی خواص بزرگترین ضربه را در طول 35 سال گذشته به انقلاب ملت ما وارد کرد.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه تأکید کرد: برخی از خواص نیز در جریان فتنه 88 با ساده‌انگاری حوادث و عدم توجه به دست‌های جنایتکار استکبار جهانی در پشت وقایع رخ داده با سکوتشان به انقلاب لطمه زدند حال آنکه امروز ملاک و حجت برای همه ما باید تبعیت از ولی فقیه و نه هیچ حکم و پیشینه دیگر برای هر فرد یا گروهی باشد همانگونه که امام خمینی(ره) فرمودند:«پشتیبان ولایت فقیه باشید تا کشورتان آسیب نبیند»./977/پ202/ب

ارسال نظرات