۱۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۲۰۸۵۴۰
استاد حوزه علمیه بابل:

حمله به جایگاه ولایت، پیمان نانوشته‏ جریان‏هاى جبهه‏ مقابل نظام است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بابل با تأکید بر حمایت همه جانبه از جایگاه ولایت و رهبری گفت: حمله به جایگاه رهبرى، پیمان نانوشته‏ همه جریان‏هاى جبهه‏ مقابله با نظام اسلامى است که در دو محور کلى «مشروعیت‏زدایى از اصل ولایت فقیه» و «ایجاد جنگ روانى بر ضد شخص رهبرى انقلاب»، دنبال مى‏شود.
 استاد حوزه علميه بابل

حجت الاسلام حسین تقی پور، استاد حوزه علمیه بابل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، سالگرد رحلت امام راحل روز تجدید بیعت با مقام معظم رهبری به عنوان سکان دار کشتی انقلاب بیان کرد و گفت: ادامه راه شهیدان به اطاعت عالمانه و دفاع جانانه از ولایت فقیه و شخص ولی فقیه است.

 

استاد حوزه علمیه بابل با اشاره به حجم بالای توطئه ها علیه ولایت فقیه و شخص مقام معظم رهبری تصریح کرد: در حال حاضر روزانه هزاران سایت خود را موظف می دانند که در قالب متن یا کلیپ علیه ولی فقیه فعالیت کنند.

 

وی ادامه داد: دشمنان با شایعه پراکنی در فضای مجازی علیه جایگاه ولایت سعی می کنند تا وجهه ایشان را تخریب کنند اما متأسفانه آن طور که شایسته است به جایگاه امام خامنه ای در جامعه پرداخته نمی شود.

 

حجت الاسلام تقی پور بر لزوم پرداخت و دفاع از جایگاه ولایت و تببین اندیشه های ولایت فقیه در سطح جامعه  تاکید کرد و گفت: آنچه که امروز در خطبه ها، منابر  و شب نشینی ها خالی است و از آن حرفی به میان نمی آید؛ دفاع جانانه و مدبرانه از امام خامنه ای است.

 

وی  ادامه داد: حمله به جایگاه رهبرى، پیمان نانوشته‏ همه جریان‏هاى جبهه‏ مقابله با نظام اسلامى است که در دو محور کلى «مشروعیت‏زدایى از اصل ولایت فقیه» و «ایجاد جنگ روانى بر ضد شخص رهبرى انقلاب»، دنبال مى‏شود.

 

این استاد حوزه علمیه بابل به برخی از این توطئه ها و شبهات علیه جایگاه ولایت اشاره کرد و گفت: زنده‏کردن شبهات نخ‏نما پیرامون مفاهیم مرتبط با ولایت فقیه، تشکیک در ریشه‏هاى فقهى ولایت فقیه در تاریخ تشیع، دیکتاتورى و ضد دموکراتیک خواندن ولایت مطلقه فقیه، پافشارى بر ایده‏ى شوراى رهبرى به‏جاى رهبرى فردى اجزاى محور نخست «مشروعیت‏زدایى از اصل ولایت فقیه» محسوب مى‏شود.

 

وی برخورد با عوامل تخریب رکن رکین انقلاب یعنی ولایت فقیه تاکید و خاطرنشان کرد: دشمنان ولایت با تطمیع برخی عناصر تلاش می کنند جایگاه ولایت را در جامعه اسلامی به ویژه در میان مردم خدشه دار کنند که مسؤولان باید مراقب این توطئه ها باشند.

 

استاد حوزه علمیه بابل ادامه داد: باید با نگاهی به تاریخ اسلام درس گرفت و باید بدانیم هرکسی که در کربلا علیه امام حسین(ع) ایستاد، امام نشناس بود بلکه  برخی از این افراد تنها با مقداری جو، تطمیع شدند که مقابل امام حسین(ع) قرار بگیرند.

 

حجت الاسلام تقی پور به نقل برخی از نظرات علما راجع به رهبر معظم انقلاب پرداخت و افزود: آیت‌الله حسن‌زاده آملی، در مقابل مقام معظم رهبری دو زانو می نشینند و ایشان را مولا خطاب می‌کنند و می‌فرماید که اگر یک مکروه عمدی از شما سراغ داشتم این کار را نمی‌کردم.

 

وی در ادامه به بیانی دیگر از آیت الله حسن زاده در خصوص امام خامنه ای اشاره کرد و گفت: آیت الله حسن زاده در سخنانی بیان داشت که گوشتان به دهان رهبر باشد چون ایشان گوششان به دهان حجت‌بن‌الحسن(عج) است و این جملات وقتی بیشتر معنا پیدا می‌کند که بدانیم صاحب تفسیر المیزان، علامه عارف آیت‌الله طباطبایی درباره شاگردش علامه حسن‌زاده فرموده‌اند: حسن‌زاده را کسی جز امام زمان(عج) نشناخت.

 

امام جمعه گتاب با استناد به دست نوشته ای از آیت الله حسن زاده در ابتدای کتاب اهدایی ایشان به مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: علامه حسن زاده آملی در صفحه اول کتاب انسان در عرف عرفان را که به رهبر معظم انقلاب اهدا کرد القاب و توصیفات بسیار عجیبی در خصوص ایشان به کار می برند که انسان با شنیدن این القاب از زبان آیت الله حسن زاده حیرت می کند.

 

وی در ادامه به ارادت عارف دیگر عصر حضرت آیت الله بهجت به مقام معظم رهبری اشاره و تصریح کرد: در اوایل رهبری امام خامنه ای، عده ای نزد حضرت آیت الله بهجت(ره) رفتند که ایشان فردی جوان برای رهبری است و آیت الله بهجت پاسخ محکمی دادند که حیا نمی کنید؟ در صدر اسلام هم گفتند که علی علیه السلام جوان است شما امروز این علی را دریابید.

 

حجت الاسلام تقی پور به بیان خاطره ای از زمان تحصیل و تدریس در حوزه علمیه قم اشاره کرد و افزود: در محضر حضرت آیت الله بهجت شاهد بودم که ایشان چقدر با اهمیت امور کشور را دنبال می کردند و ضمن داشتن ارتباط با امام خامنه ای مراقبت های لازم را از نظام اسلامی انجام می دادند.

 

وی  دامه داد: در زمان ریاست آقای لاریجانی در صدا و سیما وی قصد ساخت فیلمی را از زندگی ساده مقام معظم رهبری داشت که آقا به او اجازه ندادند و گفتند که  این کار را نکنید زیرا برخی می گویند این ها ساختگی است و این نگاه معظم له نشان از  نهایت سادگی زندگی ایشان بود./1313/ت302/ب1

ارسال نظرات