۱۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۲۰۸۵۹۸
آیت الله حائری شیرازی:

شهدای انقلاب اسلامی همگی درس گرفته مکتب عاشورا هستند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حائری شیرازی، 15 خرداد را سرآغاز برافروختن شعله های خشم انقلابی ملت ایران اسلامی دانست و گفت: همه شهدای ما به ویژه شهدای 15 خرداد درس گرفته مکتب بزرگ عاشورا هستند.
آيت الله حائري شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، آیت الله محی الدین حائری شیرازی، ظهر امروز در مراسم گرمیداشت سالروز 15 خرداد و یادواره شهدای فصل بهار اردبیل در مسجد سرچشمه این شهر، 15 خرداد را سرآغاز برافروختن شعله های خشم انقلابی ملت ایران اسلامی بر علیه سلطنت پهلوی، دانست و گفت: همه شهدای ما به ویژه شهدای 15 خرداد درس گرفته مکتب بزرگ عاشورا هستند و اگر امام نیز در شعر خود از گذر حوادث و انتظار فرج از نیمه خرداد سخن به میان می‌آورد به معنای جریان عظیم و استثنایی 15 خرداد به عنوان حرکتی مبنایی برای ظهور حضرت مهدی موعود (عج) است.

وی افزود: امام خمینی (ره) روی نقاط حساس به ویژه وابستگی رژیم شاه به آمریکا و رژیم صهیونیستی دست گذاشت و اعلام کرد که این ملت حاضر نیستند غرور ملی و میراث نیاکانشان را به خاطر به دست آوردن منافع فردی دچار خدشه کنند.

آیت الله حائری شیرازی، خاطرنشان کرد: سخنرانی امام در نیمه خرداد با جسارت و شجاعت کامل همه واقعیت‌ها را به مردم اعلام کرد تا پرده از حقایق جامعه و اقدامات رژیم شاه برداشته شود و مردم ایران با تبعیت از فرهنگ و روحیه عاشورایی، با ظلم و تعدی مبارزه کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی، تصریح کرد: تفاوت آنهایی که در راه طاغوت و آنهایی که در مسیر الهی کشته می‌شوند تفاوت بهره‌مندی از نعمت های بیکران الهی است به طوریکه کشته‌شدگان در راه خدا به عنوان شهیدان وارسته در منزلگاه قرب و رحمت الهی جا می‌گیرند اما کشته‌شدگان در راه طاغوت فنا شده‌اند.

آیت الله حائری شیرازی، افزود: خداوند متعال وعده داده که شهدا، حق شفاعت دارند تا نزدیکانشان را مورد شفاعت قرار دهند. همانگونه که از آیات و روایات استنباط می‌شود شهدا به تنهایی وارد بهشت نمی‌شوند بلکه به همراه پدران، مادران، همسران و فرزندان صالح خود که آبرو، عزت و میراث شهیدان را حفظ کرده‌اند و در مقام رضای الهی قرار دارند وارد بهشت خواهند شد.

وی با اشاره به جایگاه رفیع شهدا در جهان آخرت، اظهار داشت: شهدا بدون خوف، ترس و حزن در بهشت جای می‌گیرند و در جوار رحمت الهی بسیار خشنود و راضی به زندگی خود ادامه می‌دهند./937/پ202/ب

ارسال نظرات