۱۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۸
کد خبر: ۲۰۸۶۳۴
حجت الاسلام قاضی عسکر:

بینش صحیح و زمان شناسی امام راحل مسیر نهضت انقلاب را هموار کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به هوشمندی امام راحل و زمان شناسی ایشان در راه مبارزه با طاغوت اشاره کرد و گفت: بینش صحیح امام راحل موجب شد تا مردم مسیر را درست تشخیص بدهند و در راه مبارزه با طاغوت قرار بگیرند.
حجت الاسلام سيد علي قاضي عسکر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا  در بابل، حجت‌الاسلام  سیدعلی قاضی‌عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت کشور امروز در مراسم گرامیداشت 15 خرداد در حوزه علمیه خاتم‌الانبیاء بابل با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 15 خرداد تصریح کرد: برخلاف برخی ادعاها انقلاب اسلامی ریشه در قیام 15 خرداد دارد که آن را  شخص امام راحل به عنوان مرجعیت جهان تشیع و مردم متدین رقم زدند.

 

وی به هوشمندی امام راحل و زمان شناسی ایشان در راه مبارزه با طاغوت اشاره کرد و گفت: بینش صحیح امام راحل موجب شد تا مردم مسیر را درست تشخیص بدهند و در راه مبارزه با طاغوت قرار بگیرند.

 

نماینده ولی فقیه در حج و زیارت با بیان این که امام راحل با تعابیر زیبا و اطمینان خاطر حکومت استکباری جهانی را پوشالی بیان می کرد، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) دارای روحی بزرگ و بانشاط و قدرت ایمان بالا بود و به همین دلیل با شجاعت رعب و وحشت دوران ستمشاهی را شکست.

 

وی با بیان  گوشه ای از سخنان امام  راحل در قبل از انقلاب ادامه داد: امام راحل یک ذره از قدرت های شیطانی واهمه نداشت و ترسی از مواجهه با آنان به دل راه نمی داد.

 

حجت الاسلام قاضی عسکر به شیوه طرح ریزی نظام اسلامی مبتنی بر ولایت فقیه اشاره کرد و گفت:  شیوه شکل گیری حکومت جمهوری اسلامی در دنیا بی نظیر است و امام راحل با بهره گیری از متون فقهی شیعه آن را در جهان مطرح کرد.

 

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) با هوشیاری و بینش بالا صف ارتش را از رژیم شاهنشاهی جدا کرد و آنان را در کنار ملت قرار داد و این مسأله موجب شد تا ارتش در مقابل مردم قرار نگیرد.

 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به فراگیر شدن اندیشه های امام راحل  پرداخت و خاطرنشان کرد: امروز به برکت اندیشه ها و افکار امام خمینی(ره) بیداری اسلامی پدید آمد که موجب هراس جهان استبار شده است

 

وی به محبوبیت امام راحل در سطح کشورهای اسلامی اشاره  کرد و افزود: امروز امام  خمینی(ره) به عنوان محبوب ترین چهره دربین کشورهای اسلامی به نماد مقاومت در برابر ظلم جهانی و به ویژه استکبار آمریکا و رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

 

حجت الاسلام قاضی عسکر به تدابیر  امام راحل در ایام پایانی عمر بابرکتشان برای ادامه مسیر انقلاب پرداخت و گفت: امام راحل با ترسیم نقشه  راه انقلاب  و نشان دادن مسیر این راه نورانی با قلبی مطمئن و آرامش روحی از این دنیا رفت تا سکان انقلاب در دست با کفایت شاگرد برجسته ایشان قرار بگیرد.

 

وی به انتخاب مقام معظم رهبری به عنوان جانشین اما راحل در 14 خرداد اشاره و تصریح کرد: انتخاب سریع مقام معظم رهبری به عنوان رهبر و سکان دار کشتی انقلاب موجب شد تا خلایی در روند رو به جلوی این انقلاب وارد نیاید و این مساله موجب یاس دشمنان انقلاب شد.

 

نماینده ولی فقیه در حج و زیارت ادامه داد: مقام معظم رهبری نسخه دوم امام خمینی(ره) است که علیرغم گذشت 25 سال از آن هجران امام با درایت و تدبیر بالای خود ایران اسلامی را به یکی از قدرت های بزرگ جهانی تبدیل کرد.

 

وی افزود: امروز سطح نفوذ جمهوری اسلامی گسترده پهناوری نسبت به قبل پیدا کرده است و شاهدیم که دشمنان حتی از ساقط کردن نظام های مانند سوریه که همسو با جمهوری اسلامی به شمار می آیند درمانده شده اند.

 

حجت الاسلام قاضی عسکر به فشارهای دشمنان و تحریم ها اشاره و خاطرنشان کرد: دشمن هر چه بیشتر فشار بر ما وارد  کند عزم مقام معظم رهبری و ملت برای ایستادگی و مقاومت بیشتر می شود زیرا ایشان می دانند که هیچ قدرتی در مقابل قدرت ایمان الهی نمی تواند پایدار باشد.

 

وی ادامه داد: امروز آنقدر پیشرفت کردیم که دشمن جرأت تعرض به ما را ندارد و از مطرح کردن گزینه ی نظامی بعد از تهدید رهبر معظم انقلاب به نابود ساختن اسراییل پرهیز می کند.

 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت،  ولایتمداری و پیروی از مقام معظم رهبری را  رمز قدرت در نظام جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: تا وقتی که با وحدت کلمه در تبعیت از ولایت فقیه باشیم خداوند ما را یاری خواهد کرد و نباید گذاشت که این الفت شکسته شود.

 

وی با بیان این که بیانات مقام معظم رهبری فصل الخطاب است خاطرنشان کرد: باید همه دست به دست بدهیم تا با اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری مشکلات فرهنکی و اقتصادی را در کشور از بین ببریم و این حکومت را به دست صاحب اصلی آن یعنی امام زمان بسپاریم./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات