۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۲۰۸۷۲۷
آیت الله حسینی بوشهری در اجلاسیه اساتید مدارس:

حوزه در کنار نظام و رهبری است/ نباید مسائل بیرونی ذهن طلاب را مشوش کند

خبرگزاری رسا ـ‌ مدیر حوزه‌های علمیه بر ضرورت استفاده طلاب از فرصت‌ها تأکید کرد و اظهار داشت: مدارس باید با برنامه ریزی مناسب برای طلاب به آنها کمک کنند تا در اهداف خود به موفقیت دست یابند.
آيت الله حسيني بوشهري آيت الله حسيني بوشهري دومين اجلاسيه اساتيد مدارس حوزه علميه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه امروز در دومین اجلاسیه اساتید مدارس حوزه علمیه قم که در سالن اجتماعات مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد،‌ یکی از ویژگی های اساتید را دلسوزی نسبت به طلاب دانست و گفت: اساتید نباید تنها به تدریس اکتفا کنند و باید شخصیت طلاب را نیز رصد کنند.

وی ادامه داد: اساتید برای طلاب وقت بگذارند و حداقل یک طلبه مستعد را شناسایی و روی آن وقت بگذارند و به ما نیز معرفی کنند تا برنامه ریزی موجبات موفقیت آنها را فراهم آوریم؛ اگر ما به طلاب با استعداد اهمیت ندهیم دیگران آنها را جذب می‌کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه با تأکید بر این‌که اساتید باید نسبت به اعتقادادت طلاب حساس باشند،‌ ابراز کرد:‌ اساتید در کلاس باید پاسخگوی مسائل و شبهات اعتقادی طلاب باشند و تنها تدریس نکنند و به مسائل دیگر طلاب نیز اهمیت بدهند.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد:‌ اساتید به طلاب میدان بدهند تا در کلاس طرح سؤال کنند چون در چنین حالتی طلبه پیشرفت می‌کند؛ اساتید به گونه‌ای با طلاب برخورد نکنند که دیگر جرأت نکند سؤال مطرح کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که اساتید برای تدریس خود باید اسلوب داشته باشند، اظهار کرد: اساتید حس مسؤولیت را در طلاب زنده کنند و در راه رشد شخصیت و ایجاد خودباوری در میان طلاب تلاش کنند.

امام جمعه قم با تأکید بر این‌که اساتید نباید ذهن طلاب را مسائل بیرونی مشوش کنند، افزود: نباید وقت کلاس با ایراد گرفتن و نقد از افراد گرفته شود.

آیت‌الله حسینی بوشهری بر ضرورت بیان نکات اخلاقی در کلاس از سوی اساتید تأکید کرد و گفت:‌ طلبه‌ها امروز از اساتید خود الگو برداری می‌کنند و حضور شما در درس، نظم و انضباظ و سایر رفتارهای شما برای طلاب الگو است.

وی یکی از وظایف اساتید را علاقه مند کردن طلاب نسبت به درس توصیف کرد و ابراز داشت: حالات و رفتار علمای بزرگ را باید برای طلاب بیان کرد و حرفی نزنید که یأس و نا امیدی را در میان طلاب به وجود بیاورد.

مدیر حوزه‌های علمیه مردمی بار آوردن طلبه‌ها را یکی دیگر از وظایف اساتید برشمرد و افزود: طلاب باید به گونه‌ای تربیت شوند که از غرور و کبر فاصله بگیرند و بتوانند خود را بشکنند.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری در ادامه مشکلات مدارس علمیه استان قم را مورد توجه قرار داد و گفت: متأسفانه امروز مباحثه در میان طلاب کم شده است و اساتید و مدیران باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنند تا طلبه‌ها فرصت مباحثه داشته باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر ضرورت استفاده طلاب از فرصت‌ها تأکید کرد و اظهار داشت: مدارس باید با برنامه ریزی مناسب برای طلاب به آنها کمک کنند تا در اهداف خود به موفقیت دست یابند.

امام جمعه قم با بیان این‌که مدیران مدارس باید مراقبت‌های اخلاقی را بیشتر کنند، ابراز کرد: مدیران باید بیشتر در مدرسه باشند و ارتباطات طلبه‌ها را با بیرون از مدرسه کنترل کنند.

آیت‌الله حسینی بوشهری طلاب را امانتی در دست اساتید و مدیران مدارس دانست و گفت: اساتید و مدیران باید همچون پدری دلسوز به این امانت‌ها رسیدگی کنند؛ حفظ مدرسه شما به این است که هیچ گونه نقصی در آن نباشد.

وی با بیان این‌‌که اساتید باید در میان طلاب رغبت به درس را ایجاد کنند،‌ افزود: طلاب باید پس از شش سال بتوانند نیازهای حداقل یک روستا را برطرف کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه وظیفه حوزه علمیه را خدمت به نظام اسلامی دانست و اظهار کرد: در این مسأله هیچ تردیدی نیست؛ حوزه امروز در کنار رهبری و نظام است اما باید محصولی را به نظام بدهد که ملا و با سواد باشد./927/پ202/ج

ارسال نظرات