۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۲۰۸۸۶۷

کتب خطی کتابخانه طالبیه تبریز در اختیار پژوهشگران قرار می گیرد

خبرگزاری رسا ـ نسخه الکترونیکی کتب خطی کتابخانه جعفریه حوزه علمیه طالبیه تبریز در اختیار محققان و پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی قرار می گیرد.
حوزه علميه طالبيه

حجت ‌الاسلام علی علمی، مدیر کتابخانه عمومی جعفریه حوزه علمیه طالبیه تبریز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که نسخه‌برداری الکترونیکی از کتب خطی موجود در این مرکز علمی به پایان رسیده است، اظهار داشت: اغلب کتب خطی با موضوعات فقه، اصول، عقاید، کلام، تاریخ اسلام و ادبیات عرب است.


وی با بیان این‌که نسخه الکترونیکی کتب خطی کتابخانه جعفریه حوزه علمیه طالبیه تبریز طی ضوابطی خاص در اختیار محققان و پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: عموم علاقه‌مندان می توانند جهت آگاهی از شرایط دریافت نسخه های دیجیتالی به کتابخانه جعفریه واقع در راسته کوچه مراجعه کنند.


حجت الاسلام علمی با اشاره به این‌که اغلب نسخ خطی و چاپ سنگی و سربی موجود در کتابخانه اهدای از سوی علمای حوزوی و وارثان آن بزرگان بوده است، تصریح کرد: خوشبختانه فرهنگ اهدای کتاب سال به سال در آذربایجان گسترش یافته و امروز شاهد اهدای هزاران جلد کتاب ارزشمند به کتابخانه های عمومی و حوزوی هستیم.


مدیر کتابخانه عمومی جعفریه حوزه علمیه طالبیه تبریز با بیان این‌که هم اکنون حدود 30 هزار جلد کتاب در این مرکز علمی به امانت داده می شود، گفت: کار ساخت کتابخانه عمومی جعفریه در سال 1381 با دستور آیت ‌الله مجتهد شبستری آغاز شد و این کار مورد تشویق سایر علما قرار گرفت.


حجت الاسلام علمی با اشاره به این‌که افزون بر 400 نفر به صورت همزمان می‌توانند از قرائتخانه کتابخانه عمومی جعفریه استفاده کنند، افزود: عمده‌ترین مشکل این کتابخانه نحوه نگهداری نسخ خطی است که نیازمند فضایی گسترده و ویژه برای چنین آثار ارزشمندی هستیم.


وی در پایان با اشاره به این‌که عضویت و استفاده از کتب کتابخانه عمومی جعفریه حوزه علمیه طالبیه تبریز برای عموم مردم آزاد است، گفت: استقبال دانشجویان از این کتابخانه که در فضایی حوزوی قرار دارد، قابل توجه است که همین مسأله موجب شد این کتابخانه با عنوان عمومی فعالیت داشته باشد./935/ت302/ب

ارسال نظرات