۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۲۰۹۴۴۵
آیت الله نورمفیدی:

ظهور امام زمان زمینه ساز تحقق اهداف پیامبران الهی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه گرگان با تبریک نیمه شعبان سالروز ولادت حضرت مهدی(عج) گفت: امام زمان(عج) که ظهور کند اهداف کلی پیامبران را محقق خواهد کرد.
آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت‏الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در خطبه‏های نماز عبادی و سیاسی جمعه مرکز استان با گرامیداشت نیمه شعبان گفت: در آیات قرآنی آمده است که خداوند همه پیامبران و پیامبر اسلام را فرستاد تا توحید و دین یگانه اسلام را در همه جهان گسترش دهند.

 

به گفته وی، اما این که چه کسی دین اسلام را گسترش دهند در روایات اسلامی آمده و او حضرت مهدی(عج) است که روایات مربوط به ایشان جزو روایات متواتر است حتی در میان اهل سنت، ابن تیمیه هم روایات ایشان را متواتر می داند و به همین عنوان هیچ منصفی در مورد روایات ایشان خدشه وارد نکرده است.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: همه انبیاء دارای اهداف کلی مشخصی از جمله تحقق توحید حقیقی، گسترش عدالت اجتماعی، تحقق اخلاق فاضله، بالابردن اندیشه و تفکر انسان ها، اجرایی شدن همه استعدادهای انسانی و طبیعی بودند که امام زمان(عج) این اهداف را به طور کامل محقق خواهد کرد.

 

آیت الله نورمفیدی با اشاره به رشد علمی و عقلی بشر در دوره آخرالزمان افزود: در روایات اسلامی آمده است که در دوران حکومت حضرت مهدی(عج) حکمت آن قدر رشد می باید که همه حکیم شده حتی بانوانی که خانه دار هستند تا اندازه ای رشد علمی و عقلی پیدا می کنند که بر اساس کتاب خداوند به قضاوت می پردازند.

 

وی تاکید کرد: از امام باقر(ع) مقل شده است وقتی مهدی(عج) می آید همه مردم در اقصی نقاط دنیا ایشان را می بینند و با او حرف می زنند در حالی که ایشان در مکه حضور دارند با اصحاب و یارانش و مردم حرف می زند و رشد تکنولوژی های ارتباطی تحقق این روایت را عینی کرده است.

 

نماینده ولی‏فقیه در گلستان به صفات و ویژگی های منتظران واقعی امام زمان(عج) نیز اظهار داشت: هرکه با معرفت تر و آگاه تر باشد به عبارت دیگر هر فردی که توسعه یافته تر باشد او منتظر واقعی حضرت مهدی(عج) است اما این که برخی اقدامات و گفته های کوچه بازاری می زنند این ها ربطی به امام زمان(عج) ندارد و معنای واقعی منتظران واقعی آمده و بر اساس آن امام راحل که مجسمه واقعی توحید و خداپرستی بود منتظر واقعی حضرت مهدی(عج) بود.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان در خطبه دوم به روز سربازان گمنام امام زمان(عج) اشاره کرد و گفت: وزارت اطلاعات از همان بدو پیروزی انقلاب اسلامی که تشکیل شد در همه عرصه های نظام و انقلاب حضور داشته و توطئه های دشمنان را خنثی کرده و شهدای بسیاری را تقدیم نظام کرده اند.

 

وی ادامه داد: توطئه هایی که از بمب هایی که بر سر مردم ریخته می شود هم بدتر است و از جمله جنایاتی که در عراق و سوریه در جریان است در واقع توطئه های شیاطین است همان هایی که دارند جهان را بهم می ریزند و می خواهند آتش جنگ به همه جا کشیده شود.

 

آیت الله نورمفیدی هم چنین به سخنان مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) تاکید کرد: امام خمینی(ره) آمد و یک نظام دینی را پایه ریزی کرد که با همه نظام های مرسوم جهان متفاوت بود اما متأسفانه برخی فکر می کنند امام جمهوریت را از غرب گرفته و به این نظام سنجاق کرده است در حالی که جمهوریت و این که مردم همه کاره هستند از متن اسلام آمده است و در همین زمینه حضرت امام و مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده اند که مردم در حکومت اسلامی همه کاره هستند.

 

وی یادآور شد: برخی که این حرف ها را می زنند که مردم در حکومت اسلامی هیچ کاره هستند جزء انحرافات است و درک درستی از اسلام و حکومت دینی ندارند و هم چنان که حکومت مطلوب آن هایی که حکومت های غربی هستند در اشتباه هستند و اسلام را کوچک می شمارند.

 

امام جمعه گرگان در بخش دیگیری از این خطبه ضمن گرامیداشت روز جهاد کشاورزی اضافه کرد: در امر کشاورزی باید به مسایل زیربنایی و اساسی نظیر حفظ آب و خاک  و حذف سموم دفع آفات نباتی  پرداخته شود و تنها به مسایل کوچکی مثل تامین سموم دفع آفات نباتی معطوف نشود.

 

خطیب نماز جمعه گرگان به هفته بهداشت نیز اشاره کرده و افزود: رعایت مسایل بهداشتی در اسلام بسیار مورد تاکید است تا حدی که پیامبر اسلام در بستر بیماری نیز از مسواک زدن و رعایت مسایل بهداشتی غافل نبودند./1318/پ201/ب1

ارسال نظرات