۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۲۰۹۴۷۴
معاون بنیاد تخصصی مهدویت:

احیاء ارزش های دینی وظیفه منتظران عصر غیبت است

خبرگزاری رسا ـ معاون بنیاد تخصصی مهدویت، وظیفه مؤمنان در عصر غیبت را احیای باورها و ارزش های دینی بیان کرد و خاطرنشان کرد: احیای ارزش ها دینی از کارهای است که منتظران ظهور در عصر غیبت باید به انجام آن مبادرت کنند و امروز نیز باید ما بگونه ای عمل کنیم که دین و ارزش های دینی احیا شود.
مهدويت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام روح الله شاکری، معاون بنیاد تخصصی مهدویت امروز در مراسم  جشن انتظار در مصلای جمعه بابل با تبریک میلاد امام زمان(ع) به موضوع مهدویت در جامعه پرداخت و خاطرنشان کرد: بعد از ظهور امام عصر(عج) بشر به عبودیت خواهد رسید و عاشق خدا خواهد شد.

 

وی ادامه داد: انسان در عصر ظهور حضرت امام زمان(ع) به هیچ وجه احساس غربت نمی کند و آنقدر احساس آرامش می کند که مظاهر دینی به عنوان بهترین مظاهر آرامش بخش تبدیل می شود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه، بشر به دنبال حقایق است اگر بخواهیم استخلاف الهی محقق بشود و بسط و گسترش دین اتفاق بیافتد و امنیت وعده داده الهی و عبودیت الهی محقق شود باید به وظایف خود در عصر انتظار عمل کنیم.

 

وی افزود: ما وظیفه داریم معرفت به وجود امام عصر(عج) پیدا کنیم زیرا ما شیعیان در مسأله محبت به آن حضرت دلبسته هستیم.

 

حجت الاسلام شاکری به برپایی جشن میلاد با سعادت امام زمان(عج) در سراسر کشور و جهان اسلام اشاره کرد و تصریح کرد: در کوچه و پس کوچه ها فضای محبت به امام زمان(عج) دیده می شود و هر کس یا هر جایگاه اجتماعی به ابراز محبت می ورزد و این نشان دهنده اوج علاقه مردم به حضرت ولی عصر(عج) است.

 

وی با بیان پیدا شدن مدعیان دروغین امام زمان(عج) به علل آن اشاره کرد و گفت: یکی از علت های پیدا شدن مدعیان دروغین این است که بعضی از فرصت طلبان از محبت های بدون معرفت سوء استفاده می کنند و باید محبت حتما توأم با معرفت باشد.

 

معاون بنیاد مهدویت کشور به روایتی از امیرالمؤمنین در خصوص ویژگی های مؤمنان عصر غیبت اشاره کرد و گفت: مردان مؤمن در عصر غیبت خدا را خوب می شناسند و هستی را طبق اخلاص می گذارند و این است که درعصر ما نوجوان 15 ساله جانش را در طبق اخلاص می گذارد و در هشت سال دفاع مقدس حماسه می آفریند.

 

وی وظیفه مؤمنان در عصر غیبت را احیای باورها و ارزش های دینی بیان کرد و  خاطرنشان کرد: احیای ارزش ها دینی از کارهای است که منتظران ظهور در عصر غیبت باید به انجام آن مبادرت کنند و امروز نیز باید ما بگونه ای عمل کنیم که دین و ارزش های دینی احیا شود.

 

حجت الاسلام شاکری به تلاش دشمنان و جهان استکبار برای از بین بردن ارزش های دینی اشاره و تصریح کرد: دشمن سعی می کند تا فضای دین داری را از ما بگیرد اما در این فضا یاران حقیقی امام زمان(عج) با فدا کردن حتی جان خود برای احیای ارزش های دینی عشق و علاقه خود را در باورهای دینی و ارزشی نشان می دهند.

 

وی دیگر ویژگی های عصر غیبت را ماندن لایه های ظاهری دین و تهی شدن آن از محتوا در برخی از انسان ها بیان کرد و افزود: برخی ها دنبال این هستند که ظاهر دین را حفظ کنند و بطن دینداری  را از ما بگیرند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با طرح پرسشی در خصوص این که آیا  دانشگاه ها، مدارس، خیابان های و خانه های ما بوی انتظار فرج دارد گفت: انتظار یک حرکت برای تحقق ظهور آن حضرت است و باید تلاش کنیم که مظاهر دینداری در جامعه ایجاد شود.

 

وی امر و به معروف و نهی از منکر را از واجبات ضروری برای حفظ فضای دینداری  برای منتظران ظهور برشمرد و خاطرنشان کرد: انسان معتقد به ظهور باید معتقد بر امر به معروف و نهی از منکر باشد و از هیچ تلاشی برای زمینه سازی ظهور دریغ نکند.

 

معاون بنیاد مهدویت کشوربر لزوم تبعیت از ولی فقیه به عنوان نائب امام زمان(عج) تاکید کرد و افزود: مهم ترین وظیفه ما در عصر انتظار مطابعت از فقهای جامعه الشرایط و به خصوص نائب عام امام زمان(عج) که همان ولی  فقیه است باشد.

 

وی ادامه داد: باید به فرزندانمان بیاموزیم که هر چه داریم و امکاناتی شامل ما هست و به برکت امام عصر(عج) است باید این فرهنگ را گسترش بدهیم و باور کنیم./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات