۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۸
کد خبر: ۲۰۹۵۰۴
عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران:

ترویج اندیشه مهدویت راهگشای سعادت و تعالی جامعه بشری است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که نهادینه شدن اندیشه مهدویت در جامعه سبب رشد و بالندگی آن در حوزه های مختلف می شود، گفت: معرفت بخشی مردم نسبت به امام زمان(عج) یکی از مهم‌ترین راه‌های پاسداشت اندیشه مهدویت است که باید در این راستا تلاش شود.
امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران، جمعه شب در جشن میلاد باسعادت امام عصر(عج) که در آمل برگزار شد با بیان این که سعادتی ارزنده و والا برای ما است که به عنوان محب و منتظر امام زمان(عج) شدیم، گفت: این شبهاتی که نسبت به حضرت مطرح می کنند هیچ کدام وارد نیست.

 

وی با اشاره به این که حضرت مهدی(عج) اختیار دار همه وجود است، بیان داشت: حضرت مهدی(عج) روزی پا به عرصه ظهور گذاشته و صحنه هستی را پر از عدل و داد می کند که این به عنوان عقیده ما است.

 

امام جمعه آمل با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع)، خاطرنشان کرد: منتظر مهدی موعود باشید که ما منتظران را دوست داریم و زمانی که منتظر هستید همانند کسی بوده که در رکاب پیامبر گرامی اسلام جهاد می کنید.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با بیان این که باید تلاش کنیم تا منتظر واقعی امام عصر(عج) باشیم، ادامه داد: انسانی که منتظر یک مهمان است شرایط لازم را در این راستا فراهم می کند که ما نیز به عنوان منتظران حضرت باید کوشا باشیم.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران، تصریح کرد: حضرت مهدی(عج) سرور همه بوده که باید اهتمام ارزنده ای در راستای ترویج و پاسداشت سیره نورانی این امام همام وجود داشته باشد.

 

امام جمعه آمل با بیان این که بسترسازی لازم باید برای ظهور امام عصر(عج) آماده شود، گفت: همه باید تلاش کنند تا شرایط ظهور را فراهم کنند که ترویج اندیشه مهدویت می تواند در این راستا اثرگذار باشد.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که صحنه جان ما باید از رذایل دور شود تا آمادگی ارزنده برای استقبال از آن حضرت داشته باشیم، تصریح کرد: باید سعی کنیم تا پیرو حضرت شویم و زندگی خود را بر محور اندیشه ها و سیره زندگی اهل بیت معصومین(ع) قرار دهیم.

 

وی با بیان این که انسانی که تشنه واقعی امام زمان(عج) باشد باید در این مسیر نورانی گام بردارد، گفت: همواره باید در راستای آن حرکت کنیم که تعالیم والای ولایت و امامت را اجرایی کنیم.

 

وی با بیان این که نهادینه شدن اندیشه مهدویت در جامعه سبب رشد و بالندگی آن در حوزه های مختلف می شود، گفت: معرفت بخشی مردم نسبت به امام زمان(عج) یکی از مهم‌ترین راه‌های پاسداشت اندیشه مهدویت است که باید در این راستا تلاش شود.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که آشنایی نسل جوان جامعه با اندیشه های مهدوی مانع از انحراف آنان می شود، بیان داشت: معارف اصیل و ارزنده مهدوی باید به بهترین نحو ممکن برای نسل جوان جامعه تبیین شود که نقش والایی در رشد و تعالی انسان دارد.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با گرامی داشت روز جهانی مستضعفین، تصریح کرد: باید اهتمام ارزنده ای در راستای حمایت از مستضعفان در ابعاد مختلف وجود داشته باشد و حق آنان در برابر ظالمان گرفته شود./1314/پ202/ب

ارسال نظرات