۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۲۰۹۵۶۰
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

دولت‌های استکباری تنها حرف حقوق بشر را می‌زنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: دولت های استکباری جهان با وجود این که دم از حقوق بشر می زنند اما در عمل بشریت را به رسمیت نمی شناسند و گروه های تروریستی را تجهیز می کنند.
نشست شوراي اداري خراسان شمالي - حجت الاسلام يعقوبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی روز شنبه در نشست شورای اداری خراسان شمالی که با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور و مسؤولان ارشد این استان برگزار شد، با اشاره به حدیث «بعثت بین جاهلتین لاخراهما شرٌ من اولاهما»، اظهار داشت: حضرت محمد(ص) می فرمایند که بین دو جاهلیت مبعوث شده که دومین جاهلیت بدتر از جاهلیت اولی است.

 

وی اضافه کرد: جاهلیت تنها محدود به عصر ابتدای اسلام نبود بلکه در حال حاضر نیز جاهلیت وجود دارد ولی این جاهلیت از نظر ظاهری مدرن است در حالی که از نظر باطن همان پیامدهای جاهلیت قدیم را دارد.

 

به گفته حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در زمان حضرت محمد(ص) ابوجهل ها مشکل ساز می شدند اما در حال حاضر ابوعلم ها مشکل آفرین هستند و در حالی که دامنه اثرگذاری جاهلیت قدیم منطقه خاصی بود در عصر حاضر آثار جاهلیت مدرن به ممالک و کشورهای مختلف دنیا صادر شده و گسترش می یابد.

 

امام جمعه بجنورد با بیان این که آثار این جاهلیت مدرن امروز به وفور در پیرامون کشور و نظام ما دیده می شود، اضافه کرد: دولت های استکباری جهان با وجود این که دم از حقوق بشر می زنند اما در عمل بشریت را به رسمیت نمی شناسند و گروه های تروریستی را تجهیز می کنند.

 

وی گفت: جاهلیت مدرن امروز و فعالیت های تروریستی گروه های تکفیری که با حمایت دولت های استکباری جهان صورت می گیرد؛ مقدمه ظهور منجی و مصلح عالم است.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: حضرت محمد(ص) برای مقابله با جاهلیت مدرن دو طرح بزرگ برانگیختن عقل و خرد و رشد عقلانی و رشد مسائل اخلاقی را در پیش گرفت و فرمود: «انی بعثت لاتمّم مکارم الاخلاق».

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با استناد به حدیث «اذا قام قائمنا وضع یده على رووس العباد فجمع به عقولهم و اکمل به اخلاقهم» گفت: به فرموده امام صادق(ع) زمانى که قائم ما قیام کند؛ دست خود را بر سر بندگان می گذارد و به این وسیله نیروهاى مردم را تمرکز بخشیده و اخلاقشان را کامل می کند.

 

 

وی عنوان کرد: این به آن معنا است که در زمان ظهور منجی عالم بشریت تمدن و اخلاق به هم گره می خورند و تمدن و عقلانیت در کنار هم جامعه ای جهانی با اخلاقی کامل می سازند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اظهار داشت: ما باید خود را برای چنین جامعه ای آماده کنیم چرا که بر اساس روایات اسلامی منتظران ظهور مهدی موعود دارای عقل و فکری بیش از همه مردم طول تاریخ هستند.

 

وی افزود: برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) دست روی دست گذاشتن و منتظر نشستن کافی نیست باید صالح بود تا مصلح بیاید و اگر در حوزه فردی و اجتماعی دست به اصلاحات نزنیم؛ هیچ گاه این انتظار به پایان نمی رسد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که متأسفانه زیرساخت های توسعه در استان خراسان شمالی ناقص است، اظهار داشت: زیرساخت های توسعه ای در خراسان شمالی اشکالات اساسی دارد و از دولت یازدهم انتظار می رود با تدبیری اساسی، عقب ماندگی های استان را جبران کند./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات