۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۲۰۹۷۵۱
رییس اداره تبلیغات اسلامی ‌کاشان:

22 خانه عالم در کاشان احداث شده است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی‌کاشان تعداد خانه های عالم تکمیل و نیمه تمام در شهرستان را 32 خانه اعلام کرد و گفت: از این تعداد 22 خانه عالم تکمیل و بهره برداری رسیده است و 10 خانه عالم نیز در دست احداث و یا نیمه تمام است.
حجت الاسلام عبدالصاحب حسيني حجت الاسلام عبدالصاحب حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام عبدالصاحب حسینی ‌رییس اداره تبلیغات اسلامی‌کاشان ظهر امروز در حاشیه افتتاح خانه عالم روستای وادقان از توابع بخش نیاسر شهرستان کاشان تعداد خانه های عالم تکمیل و نیمه تمام در شهرستان را 32 خانه اعلام کرد و گفت: از این تعداد 22 خانه عالم تکمیل و بهره برداری رسیده است و 10 خانه عالم نیز در دست احداث و یا  نیمه تمام است.

 

وی، میزان اعتبارات مصوب تملک دارایی برای ساخت 7 باب خانه عالم درروستاهای شهرستان کاشان درسال جاری را 110 میلیون تومان اعلام و تأکیدکرد: در صورت تخصیص این میزان اعتبار هر 7  باب خانه عالم در سال جاری افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

 

اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان در ادامه از افتتاح دو خانه عالم دیگر در دو روستای باریکرسف و کامو در شش ماهه نخست سال جاری خبرداد و تعداد روحانی های مستقر و طرح هجرت در خانه های عالم شهرستان کاشان را 15 روحانی اعلام کرد.  

 

حجت الاسلام حسینی در ادامه یادآور شد: برای ساخت خانه های عالم روستایی حداقل 60 درصد از هزینه ها از سوی اهالی روستا و 40 درصد مابقی از طریق اعتبارات و کمک های سازمان تبلیغات اسلامی تامین می شود. 

 

این مسؤول بر اهمیت ساخت خانه های عالم در روستاهای بالای 500 نفر جمعیت تاکید کرد و افزود: اهمیت وجود خانه های عالم در روستاها کمتر از امامزدگان نیست چرا که حضور روحانی مبلغ در روستاها است که می تواند ضمن این‌که امامزادگان در روستاها را به مردم معرفی‌کند مردم را نیز نسبت به خطر خرافه پرستی آشنا کند.

 

وی بر حضور روحانی و مبلغ دین در بطن جامعه تاکید کرد و گفت: لازمه حضور مبلغ دین در بطن جامعه داشتن مسکن است تا بتواند به عنوان یک روحانی مستقر به وظایف دینی وشرعی خود عمل کند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان، ‌حضور خیرین و نقش مهم آنان را در کمک به ساخت خانه های عالم انکار ناپذیر خواند و گفت: اعتبارات سازمان تبلیغات اسلامی نمی تواند جوابگوی ساخت خانه های عالم بدون مشارکت و کمک های مردمی و خیرین باشد.

 

حجت الاسلام حسینی همچنین با اشاره به این‌که خانه عالم روستای وادقان از توابع بخش نیاسرکاشان، بیست و دومین خانه عالم این شهرستان است‌که افتتاح و به بهره برداری می رسد یاد آورشد: خانه عالم روستای وادقان در زمینی به مساحت 120 مترمربع و زیربنای150 مترمربع در دوطبقه ساخته شده است که یک طبقه آن برای مهمانسرا در نظر گرفته شده است.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان هزینه ساخت خانه عالم در روستای وادقان را در مجموع بالغ بر90 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: از این مبلغ 37 میلیون تومان از سوی سازمان تبلیغات اسلامی، 20 میلیون تومان از سوی قرارگاه کوثر بسیج سازندگی سپاه، 33 میلیون تومان کمک های مردمی اعم از پول نقد واهدای زمین است.

 

لازم به ذکر است در آستانه اول تیرماه سالروز صدور فرمان امام خمینی مبنی بر تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی ‌در سال 60 و روز تبلیغ و اطلاع رسانی،  بیست و دومین خانه عالم شهرستان کاشان در روستای وادقان از توابع شهر نیاسرکاشان باحضور رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان، بخشدار نیاسر، دهیار، خانواده شهدا و مردم این روستا افتتاح و بهره برداری رسید./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات