۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۲۱۰۷۲۶
آیت الله شفیعی:

تسریع در صدور احکام قضایی اثر گذاری بیشتری به همراه دارد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شفیعی با اشاره به کندی صدور حکم در برخی پرونده های قضایی تصریح کرد: پرونده هایی داریم که مدت زمان رسیدگی به آن ها چند سال طول کشیده است و این روند، اثر گذاری اصلی خود را ندارد.
آيت الله شفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از قضات استان خوزستان، با اشاره به سابقه 14 ساله مدیرت خود در دادگستری استان خوزستان اظهار داشت: مسأله ای که همواره از آن رنج می بردم و نیازمند توجه ویژه به آن است روند طولانی رسیدگی به پرونده های قضایی و تسریع در صدور حکم است.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با بیان این که در پرونده های کیفری باید به موازات اهمیت آن ها میزان صدور حکم نیز سریع صورت گیرد، خاطرنشان کرد: اصل در کار قضا متحول کردن جامعه است.

آیت الله شفیعی در ادامه بیان داشت: دلیل اهمیت تسریع در پرونده های قضایی این است که کسانی که جرم را دیده و از آن با خبر شده اند از عقوبت سریع خطاکار نیز باخبرشوند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به کندی صدور حکم در برخی پرونده های قضایی تصریح کرد: پرونده هایی داریم که مدت زمان رسیدگی به آن ها چند سال طول کشیده است و این روند کار اثر گذاری اصلی خود را ندارد.

وی با بیان این که روند طولانی رسیدگی به پرونده های قضایی سبب می شود تا مجرمان در این مدت با شیوه های خلاف آشنا شوند، گفت: نتایج پرونده های قضایی باید به ایجاد عدالت در جامعه ختم شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تجلیل از قضات را اقدامی پسندیده دانست و گفت: این مسأله سبب تشویق قضات به انجام فعالیت خود به بهترین شکل می شود.

آیت الله شفیعی در پایان سخنان خود با بیان این که کمبود قاضی همچنان در استان خوزستان احساس می شود، اظهار داشت: افزایش تعداد قضات باید با پیچیدگی قانون ها همسان باشد./9464/پ202/ب2

ارسال نظرات