۰۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۲۱۰۸۵۱
آیت الله صافی گلپایگانی:

بحران آب را باید با صرفه جویی و دوری از اسراف حل کرد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار وزیر نیرو تاکید کرد: باید در این وضعیت خطرناک از اسراف دوری کنیم؛ البته وزارت نیرو هم باید توجه داشته باشد که به فقرا و محرومین و ضعیفان اجحاف و ظلم نشود و آنها را مورد ترحم قرار دهد.
آيت الله صافي گلپايگاني

به گزارش خبرگزاری رسا، مهندس چیت چیان، وزیر نیرو،همراه با جمعی از معاونین و مسئولین این وزارتخانه با حضرت آیت الله صافی گلپایگانی دیدار و گفتگو کردند.


حضرت آیت الله صافی با تقدیر و تشکر از وزیر محترم نیرو و همکاران وی تصریح کرد: خداوند متعال نعمت‌های بسیار زیادی را بر بندگانش عنایت فرموده که باید از تمام این نعمت‌ها بهترین استفاده‌ها را نمود. از مهمترین این نعمت‌ها آب است که مایه‌ی حیات انسان‌ها و جهان می‌باشد.


وی با استشهاد به آیات قرآن کریم افزود: قرآن کریم می‌فرماید : « و جعلنا من الماء کل شیء‌ حی» حیات و زندگی از آب است و آب و سایر منابع خدادادی همه محدود و معین است.و انسان باید از آنها استفاده ‌ی صحیح و بهینه نماید. یکی از عواملی که موجب می‌شود این نعمت‌ها کم گردد، یا از دست انسان خارج شود،‌ کفران نعمت است. اگر شکر نعمت‌ها را بجا بیاوریم و از آنها استفاده‌ی صحیح بکنیم، نعمت افزون می‌گردد و اما اگر آنها را در راه‌های غیر علمی مصرف کنیم این نعمتها کم کم از دست می‌رود.

 

این مرجع تقلید ادامه داد: شکر نعمت آب این است که از آن استفاده‌ی صد در صد صحیح و علمی کنیم متاسفانه در سال‌های گذشته بعضی از برنامه‌های غلط باعث شده است که این نعمت خدادادی کم شود و ما الان در مملکتمان مبتلا به کمبود آب هستیم.


وی در توضیح علل پیدایش این وضعیت اظهار داشت: شاید یکی از این عوامل، حفر چاه‌های زیاد و غیر قانونی و غیر علمی بوده است. منابع زیر زمینی را باید به مقداری از آن استفاده نمود که موجب نابودی آنها نشود؛ البته در هر صورت باید ما ارتباط خودمان را با خالق متعال زیاد کنیم و حالت دعا و انابه و استغفار داشته باشیم و از خداوند مهربان بخواهیم که این نعمت ها را بر ما افزون نماید و وظیفه‌ی همه‌ی مردم در این دوره‌ی بحران کم آبی این است که در مصرف آب و برق صرفه جویی نماییم


حضرت آیت الله صافی با بیان « بحران آب را با صرفه جویی و دوری از اسراف باید حل کرد» ادامه داد: باید در این وضعیت خطرناک از اسراف دوری کنیم. البته وزارت نیرو هم باید توجه داشته باشد که به فقرا و محرومین و ضعیفان اجحاف و ظلم نشود و آنها را مورد ترحم قرار دهد، که اگر به آنها رحم شود خداوند هم به ما رحم می‌کند؛« ارحم تُرحم » الان کسانی هستند که پول آب و برق را نمی‌توانند بدهند؛ حتماً شما باید نسبت به آنها توجه بیشتری داشته باشید. آنها بندگان خدا هستند؛ اگر توجه بیشتر به آنها شود، مسلم آثار وضعی خوبی دارد.


وی در پایان برای جبران کمبود آب دعا کرد و توفیق بیشتر مسئولین را در خدمت به مردم از خداوند متعال مسئلت کرد. /924/د102/ج
 

ارسال نظرات