۰۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۲۱۱۰۱۹
امام جمعه نکا:

آمریکا و رژیم صهیونیستی حامی اصلی گروه های تروریستی منطقه هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نکا گفت: اهداف گروه داعش زشت و مخدوش کردن چهره اسلام است که با همکاری آمریکا و رژیم صهیونیستی در حال اجرا در عراق است.
امام جمعه نکاء

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، محمد باقر محمدی لایینی، امام جمعه نکا امروز در دیدار جمعی از مبلغان این شهرستان به حوادث اخیر در منطقه به ویژه کشور عراق اشاره کرد و افزود: کشورهای منطقه باید با همبستگی اسلام را به اوج برسانند و از کمک و یاری رساندن به استکبار و داعش دست بردارند.

 

وی بر ضرورت اتحاد و همبستگی مسلمانان در برابر دشمنان تاکید کرد و اظهار داشت: حمله نیروهای تکفیری داعش به شهرهای عراق در واقع حمله به اسلام است که برگرفته از ایده ها و برنامه های رژیم صهیونیستی و استکبار است که متأسفانه برخی از  کشورهای منطقه آن ها را حمایت می‌کنند.

 

امام جمعه نکا با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: معظم له در سخنانی فرمودند، پشت پرده فتنه در عراق، رژیم‌های منطقه و آمریکا است و ما از دخالت کشورهای بیگانه به ویژه آمریکا در عراق مخالف هستیم و دولت عراق و مردم و مرجعیت دینی عراق خودشان می توانند این فتنه را از بین برند.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی گفت: آنچه هم اکنون در عراق می گذرد، دعوای شیعه و سنی نیست، بلکه داعشی ها همان بعثی های جنایتکار است که دست نشانده استکبار و کفر هستند و ما زا آنان بیزاری می جوییم.

 

وی در ادامه سخنان خود با گرامیداشت سالروز شهادت شهید آیت الله دکتر بهشتی، گفت: سید الشهدای انقلاب اسلامی ما شهید بهشتی و 72 نفر از یارانش هستند که شهادت آنها از سوی منافقان بود و مرد بزرگی از انقلاب اسلامی گرفته شد.

 

امام جمعه نکا بیان کرد: شهید بهشتی فردی سخت کوش و مدیری توانمند بود که در ارکان انقلاب اسلامی به ویژه قوه قضاییه نقش مهمی بر عهده  داشته است.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی با گرامیداشت ماه رمضان یادآور شد: حرمت نگه داشتن در این ماه عظیم و بزرگ از وظایف مهم ما است که باید  در این راستا امر به معروف و نهی از منکر را در دستور کار خود داشته  و در جهت بهره مندی بیشتر از این ماه تلاش کنیم.

 

وی گفت: همه باید حرمت ماه رمضان را نگه دارند و تلاش کنیم که این ماه را در آغوش گرفته و از نعمت های آن بهره مند شویم و افرادی که به هر دلیلی نمی توانند روزه بگیرند از روزه خواری در ملاء عام خودداری کنند.

 

امام جمعه نکا افزود: تظاهر به روزه‌خواری در این ماه جرم است و در نظام مقدس جمهوری اسلامی کسی حق دهن‌کجی به احکام دین اسلام را ندارد.

 

وی ادامه داد: ماه رمضان ماهی است که مردم مؤمن و متدین ما به ضیافت خدا می روند و میهمان پروردگار هستند و این ماه، ماه بندگی و اطاعت و حرکت به سوی خدای متعال است که انسان به خودش بر می گردد و بیشتر به قرآن کریم انس می گیرد و معرفت زایی دینی می کند که امیدوارم همه از فیوضات این ماه استفاده کنند.

 

حجت الاسلام لائینی به نقش مبلغان دینی در ترویج مبانی در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: مبلغان باید از فرصت معنوی این ماه ارزشمند در جهت تبیین مبانی دینی در جامعه بهره گیرند.

 

امام جمعه نکا با بیان این که مساجد در ماه مبارک رمضان بهترین مکان برای تقویت و نشر احکام اسلامی در میان عموم جامعه به ویژه نسل جوان است، افزود: مبلغان باید در ماه ضیافت الهی ارتباط خود با نسل جوان را تقویت کنند./1317/پ202/ب1

ارسال نظرات