۰۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۲۱۱۱۰۴
حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی:

داعش از فتوای آیت الله سیستانی به رعب و وحشت افتاده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان سمنان با تأکید بر این که فتوای حضرت آیت الله سیستانی موجب تقویت عراق و شکست داعش خواهد شد، گفت: این فتوا داعش را دچار رعب و وحشت کرده است.
شاهچراغي، امام جمعه سمنان حجت الاسلام شاهچراغي، امام جمعه و نماينده ولي فقيه در سمنان

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، فتوای جهاد حضرت آیت الله سیستانی را در نابودی گروهک داعش بسیار مؤثر دانست و اظهار داشت: با این فتوا داوطلبان بسیاری از نجف، کربلا، بصره و شیعیان دیگر شهرها به راه افتادند و حرکت رعب و وحشت در دل داعشی‌ها انداخت.

 

وی با بیان این که گروه‌های تکفیری از فتوای مرجعیت شیعه می ترسند، گفت: اینها از فتواهای مراجع گذشته ضربه خورده‌اند؛ فتوای حضرت آیت الله سیستانی موجب تقویت کشور عراق شد و کمک بسیار مهم و مؤثری برای شکست داعش است.

 

امام جمعه سمنان گروهک داعش را دشمن اسلام دانست و ابراز داشت: هرچند مردم منطقه اینها را می شناسند اما در نزد کشورهای دیگر این جنایت‌ها به نام اسلام تمام می شود؛ اینها می خواهند اسلام را در جهان بد نام کنند، دیگران را نسبت به اسلام بدبین کرده و کاری کنند که همه مسلمانان را آدم کش بدانند و بگویند اسلام به درد زندگی بشر نمی خورد.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی افزود: جریانات تکفیری شیعه را کافر می دانند و نمی توانند خاورمیانه شیعی را تحمل کنند؛ کشورهای ایران، عراق و سوریه شیعیان بسیاری دارند و آنها از قدرت شیعه هراس دارند.

 

وی یکی از اهداف داعش و حامیانش را تضعیف اقتدار ایران عنوان کرد و گفت: آنها به زعم خود می خواهند پر و بال ایران را قطع کنند اما هرگز نخواهند توانست؛ آمریکا، عربستان و مرتجعین عرب پشت پرده این کارها هستند که قصد دارند عراق را تجزیه کرده و خاورمیانه جدیدی درست کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان سمنان اهداف شوم گروهک داعش را برای اسلام و منطقه خطرناک دانست و بیان داشت: اینها غیر از جنایت، آدم کشی و وحشی گری کار دیگری نمی کنند بنابراین بر مسلمانان لازم است که اگر می توانند با جهاد یا سلاح به مبارزه با آنها برخیزند و اگر نمی توانند با دعای خود بخواهند این خطر از سر مسلمانان برطرف شود.

 

امام جمعه سمنان گفت: گروهک داعش با پای خود به دام مرگ افتادند؛ امیدواریم در این ماه مبارک رمضان خداوند کمک کند همه اینها نابود شوند و به جان خود بیفتند./928/ت302/ج

 

ارسال نظرات