۰۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۲۱۱۳۲۴
نماینده مردم تبریز:

داعش به دنبال تثبیت منافع غرب در منطقه است

خبرگزاری رسا ـ رییس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی تمامی تحرکات گروهک تروریستی داعش را سناریویی از پیش برنامه ریزی شده دانست و گفت: داعش به دنبال تثبیت منافع غرب در منطقه است.
داعش


میرهادی قره‌سید رومیانی، رییس مجمع نمایندگان استان آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که منافع کشورهای سلطه‌گر غربی به ویژه آمریکا و هم‌پیمانان منطقه‌ای آنها در بی‌ثباتی و ناامنی حاصل می شود، اظهار داشت: رشد قارچ‌گونه گروهک های تروریستی همه نشان از حمایت آشکارگونه غرب از این جریانات دارد.


وی با بیان این‌که منابع مالی و تسلیحاتی داعش و دیگر گروهک های تکفیری با دلارهای نفتی برخی از کشورهای مرتجع منطقه ای تأمین می شود، خاطر نشان کرد: تحرکات اخیر منطقه نظیر بمب گذاری در لبنان، مسائل فلسطین و آموزش نظامی توسط آمریکایی ها در منطقه، سناریوی از پیش برنامه ریزی شده تروریست ها برای نفوذ در منطقه بوده است.


قره‌سید با تأکید بر این‌که داعش به دنبال تثبیت منافع غرب در منطقه است، تصریح کرد: استعمار آمریکایی در پی ایجاد توطئه ای با نقشه ای دقیق و البته از سال های قبل ترسیم شده است، از سوی دیگر گروهک های تروریستی نیز ابزار مناسبی برای تحقق اهداف شوم صهیونیزم بین الملل محسوب می شوند.


نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی تحرکات گروهک تروریستی داعش (دولت اسلامی عراق و شام) را نشانگر توطئه غرب با سوء استفاده از جهل جریان های تکفیری و وهابی در کشورهای اسلامی دانست و افزود: برخوردهایی که این گروه با اقشار مختلف اعم از شیعه، سنی، حنبلی و فرقه های مختلف داشته، مبین این مسأله است که خاستگاه داعش، اختلاف شیعه و سنی نیست.


وی خاطرنشان کرد: جنایات، اعتقادات و اعمال داعش در نقطه مقابل عقاید دینی مسلمانان و دیگر ادیان الهی قرار دارد، این غربی ها هستند که می خواهند نزاع تروریست های دست پرونده خود در منطقه را به اختلاف سنی و شیعه نسبت دهند، از این رو مردم عراق باید هوشیار بود و همچون گذشته به ندای مرجعیت لبیک گویند.


رییس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی ادامه داد: تمامی اعمال، گفتار و رفتارهای ضداسلامی داعش نشان می دهد که این گروه در پی دین و مذهب نیست، بلکه آنان به دنبال منافع از قبل تثبیت شده توسط غرب و آمریکا در منطقه هستند و می خواهند حیاط خلوتی را برای صهیونیست ها ایجاد کنند.


قره‌سید با تأکید بر این‌که گروهک تروریستی داعش هیچ گونه التزام عملی به احکام اسلامی ندارند، افزود: اقدامات مذبوحانه و جنایات شوم این گروهک نشان می دهد که آنان نه تنها التزام به اسلام ندارند، حتی شناختی از احکام و دستورات قرآنی نیز ندارند./935/ت302/ج

ارسال نظرات