۰۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۲۱۱۳۷۴

چند خبر کوتاه از استان مرکزی

خبرگزاری رسا ـ سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زرندیه گفت: ضریح امامزاده 5 تن زرند کهنه واقع در شهرستان زرندیه تعویض می شود.
ضريح امامزاده

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، حجت‌الاسلام کرمی، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زرندیه گفت: ضریح امامزاده 5 تن زرند کهنه واقع در شهرستان زرندیه تعویض می شود.

 

وی افزود: طی بازدیدی که از این آستان مقدس صورت گرفت از هیأت امنا قول مساعد گرفتیم که ضریح این بقعه متبرکه را تعویض کنیم.

 

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زرندیه ادامه داد: در حال حاضر ضریح این آستان مقدس از جنس آلومینیوم و بسیار قدیمی است که با توجه به حفظ کرامت و شان این امامزاده نسبت به تعویض ضریح اقدام خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: در این راستا با هنرمندان اصفهانی به توافق رسیده‌ایم تا نسبت به ساخت ضریح جدید برای این امامزاده اقدام کنند.

 

حجت الاسلام کرمی اظهار داشت: براساس تصمیم گیری و برنامه ریزی های انجام شده در ساخت ضریح جدید از 70 گرم طلای خالص و آب کرمیکل استفاده می‌شود و بدنه آن نیز با میناکاری مزین خواهد شد.

 

حضور قاریان مصری در استان مرکزی

 

حجت‌الاسلام حسین‌خانی، مدیر آستان امامزاده محمد عابد(ع) مشهد میقان اراک، گفت: با فرارسیدن ماه مبارک رمضان آئین جزءخوانی قرآن کریم در این آستان مقدس برگزار می‌شود.

 

وی افزود: این آئین معنوی روزانه قبل از اقامه نماز مغرب و عشا و از ساعت 19 آغاز می‌شود و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

 

مدیر آستان مقدس امامزاده محمد عابد(ع) ادامه داد: برپایی غرفه های پاسخگویی به مسائل و شبهات دینی، توزیع بسته های فرهنگی با محوریت آشنایی با امامزاده محمد عابد(ع)، برپایی خیمه های معرفت، راه اندازی غرفه نقاشی ویژه کودکان، برپایی غرفه "قرآن بخوانید جایزه بگیرید"، ایجاد غرفه حجاب و عفاف از برنامه هایی است که به مناسبت ماه مبارک رمضان در آستان مقدس امامزاده محمد عابد(ع) برگزار خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام حسین خانی خاطرنشان کرد: برگزاری محفل انس با قرآن کریم با حضور قاری مصری در نیمه دوم ماه رمضان، استقرار روحانیان جهت پاسخگویی به سوالات مردم به ویژه نسل جوان، برپایی آئین جشن میلاد امام حسن(ع)، برگزاری آئین شهادت امام علی(ع) و شب های قدر نیز از دیگر برنامه های این آستان به شمار می‌رود.

 

برپایی خیمه‌های معرفت با موضوع عفاف و حجاب

 

حجت‌الاسلام طباطبایی، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساوه از برپایی خیمه معرفت با موضوع عفاف و حجاب در آستان مقدس امامزاده سید اسحاق (ع) این شهرستان خبر داد.

 

وی گفت: این خیمه معرفت به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان دایر و تاکنون با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شده است.

 

حجت‌الاسلام طباطبایی افزود: برپایی غرفه کودکان، غرفه مشاوره دینی ویژه خواهران و برادران، غرفه پاسخ به مسائل شرعی و غرفه نمایشگاهی از بخش های متنوع این خیمه معرفت به شمار می رود.

 

وی خاطرنشان کرد: برگزاری محافل انس با قرآن کریم، جزء خوانی، اعزام مبلغ، اقامه نماز جماعت، برگزاری آئین های جشن میلاد امام حسن (ع)، شب های قدر و شهادت امیرمؤمنان(ع) در سطح امامزادگان و بقاع شاخص شهرستان ساوه نیز از برنامه هایی است که در ماه مبارک رمضان اجرا خواهد شد.

 

برگزاری برنامه‌های نشاط معنوی در دلیجان

 

حجت الاسلام آسوده، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دلیجان گفت: طرح نشاط معنوی همزمان با اولین روز ماه رمضان در آستان مقدس امامزادگان شاخص این شهرستان آغاز شد.

 

وی افزود: این طرح با محوریت امامزادگان معصوم (ع) در مساجد امام حسین (ع)، امام موسی بن جعفر(ع) و صاحب الزمان (عج) دلیجان برگزار می‌شود.

 

وی ادامه داد: همچنین طرح نشاط معنوی با محوریت امامزاده زبیده خاتون (س) در شهر نراق و در قتلگاه علی بن محمد الباقر(ع) نیز ویژه خادمین افتخاری برگزار خواهد شد.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دلیجان خاطرنشان کرد: این طرح از ویژه برنامه‌های سازمان اوقاف و امور است و برای چندمین سال متوالی با هدف غنی سازی اوقات فراغت در تابستان برگزار می‌شود و شامل کلاس های مختلف اعم از طرح حفظ قرآن کریم، احکام، مشاوره است که به صورت متمرکز از کتاب های ارسالی معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان برگزار خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام آسوده اظهار داشت: همچنین برنامه های تفریحی و ورزشی و اردوهای یک روزه به امامزاده های شهرستان نیز در قالب این طرح اجرا می شود که در همین راستا از ارگان ها و نهادهایی که در تابستان برنامه دارند دعوت می کنیم در این اردوها شرکت کنند./993/پ203/ب4

ارسال نظرات