۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۲۱۲۹۵۸
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

ایجاد امنیت و آرامش مهم ترین اثر حجاب در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان این که حجاب موجب ایجاد امنیت و آرامش در جامعه می شود، گفت: خداوند با قراردادن حجاب برای زن ضمن محافظت کردن از گوهر وجودی او در برابر انسان های آلوده و ایجاد ارزش برای زن، زمینه حضور سالم زن و مرد در کنار یکدیگر در اجتماع را فراهم کرده است.
آيت الله سليماني نماينده ولي فقيه در استان سيستان و بلوچستان

آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان با بیان این که  ایجاد امنیت و آرامش در خانواده و اجتماع از مهم ترین اثرات حجاب است، گفت: حجاب یکی از مسائل مهم جامعه بشری محسوب می شود که  ضمن این که به زن ارزش می بخشد موجب می شود زن بتواند به دور از نگاه های آلوده در جامعه و خانواده با مصونیت زندگی کند.

 

وی افزود: حجاب دارای اثرات مختلفی در جامعه برای زنان بوده که امکان فعالیت آزادانه و بدون مزاحمت زن، تغییر نگاه صرفا جنسی به زن و تحکیم بنیان خانواده از مهم ترین اثرات حجاب در جامعه است.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان این که رعایت حجاب و عفاف در جامعه سلامت اخلاقی افراد را حفظ کرده و و موجب افزایش آرامش می شود، گفت: امروزه تهاجم فرهنگی کشورهای استکباری بر روی تضعیف حجاب و بر محور انزوای ارزش‏های والای بانوان مسلمان متمرکز شده از این رو حجاب را می توان یکی از راههای جلوگیری از سلطه دشمنان بر کشور عنوان کرد.

 

آیت الله سلیمانی با بیان این که خداوند به حکم عقل حجاب را برای زنان و مردان قرار داده است، گفت: اگر یک بررسی کوتاه در خصوص جوامع غربی داشته باشیم متوجه می شویم آنچه در غرب موجب پیشرفت و تعالی جامعه شده است بی حجابی زنان نبوده بلکه افراد و جوامع علمی در این کشورها زمینه ساز پیشرفت شده اند که به خانواده تقید داشته و بی بند بار نبوده اند همچنین در جوامع غربی افراد با هر پوششی نمی توانند در مجامع علمی و دانشگاهی حاضر شوند بلکه رعایت حجاب در این جوامع برای پیشرفت ضروری عنوان شده زیرا بی حجابی امنیت و آرامش و تمرکز فکری را از بین می برد.

 

 آیت الله سلیماین ادامه داد: نزدیک شدن به شناخت واقعی، شخصیت و انسانیت زن و همچنین بازیچه دست مردان نبودن دو کارکرد مهم حجاب است که در قرآن کریم هم خداوند بارها به آن اشاره کرده است.

 

وی افزود: مردان به زنان محجبه احترام گذاشته و همین حس احترام مردان برای زنان محجبه زمینه تعالی و پیشرفت آنها را فراهم می کند.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان این که در رسانه های گروهی باید به مقوله حجاب توجه ویژه ای صورت گیرد، گفت: الگو سازی در زمینه حجاب و عفاف برای بانوان و دختران جوان در کشور ما یکی از ضرورت های مهم است که متاسفانه رسانه ملی نسبت به آن بی توجه بوده و از سوی دیگر همواره در برنامه ها و فیلم های تلویزیونی حجاب با انواع مشکلات مالی و اجتماعی عجین شده و همواره زنان محجبه با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کنند.

 

وی یادآورشد: باید نگاه جمعی جامعه به مقوله حجاب اصلاح شود که این موضوع نیازمند برنامه ریزی دقیق و انسجام نهادهای فرهنگی در سطح کشور است./968/ت302/ب

ارسال نظرات