۲۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۲۱۳۴۴۱
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

آمادگی قلبی لازمه درک حقیقت شب های قدر است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به فرا رسیدن شب های با فضیلت قدر، بهره گیری معنوی از این شب های پرفضیلت را نیازمند آمادگی قلبی دانست و گفت: اگر قلوب و دل های ما در این شب های با عظمت آمادگی لازم را نداشته باشد نمی توانیم بهره حداکثری را ببریم.
آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت‏ الله سیدکاظم نورمفیدی در سلسله نشست «اهمیت خانواده و وظایف همسران و فرزندان در اسلام» به مناسبت ماه مبارک رمضان در مسجد جامع گلشن گرگان با اشاره به فرا رسیدن شب های با فضیلت قدر، بهره گیری معنوی از این شب های پرفضیلت را نیازمند آمادگی قلبی دانست و گفت: اگر قلوب و دل های ما در این شب های با عظمت آمادگی لازم را نداشته باشد نمی توانیم بهره حداکثری را ببریم.

 

وی با بیان این که شب قدر به دلیل نزول قرآن از اهمیت و جایگاه بسیار بالایی برخوردار است، افزود: سطحی نگری نسبت به عظمت و جایگاه این شب های ارزشمند بهره های آن را از ما دور خواهد کرد.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این که خداوند متعال در این شب های با ارزش مقدرات انسان را تا سال آینده مشخص می‏کند، خاطرنشان کرد: مؤمنان توجه کنند با تضرع و زاری به درگاه خداوند متعال و دعا و ذکر می‏توانیم در مقدراتی که برای ما تعیین می‏شوند تاثیرگذار باشیم.

 

امام جمعه گرگان با اشاره به این که قدر و منزلت شب های قدر قابل توصیف نیست، بیان داشت: عظمت این شب ها به گونه ای است که  قرآن با قدر و منزلت در این شب با قدر و منزلت بر قلب با قدر و منزلت پیامبر عظیم‏الشان اسلام (ص) نازل شد.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان این که امشب دعاهای مؤمنان مستجاب خواهد شد، افزود: این فرصت ها همیشه برای انسان به وجود نمی آید پس نباید به راحتی و سطحی از آن گذر کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با تأکید براین که مؤمنان باید دشمنی، قهر و کینه توزی را کنار بگذارند و با قلبی پاک و صاف به درگاه خداوند متعال پناه بیاورند، خاطرنشان کرد: اگر قلوب خود با از بدی ها پاک کنیم و به سوی درگاه احدیت برویم به حتم خداوند متعال نیز توبه ما را خواهد پذیرفت و ما را مشمول رحمت الهی خواهد کرد.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان باید در شب های قدر آیینه های دلمان را با نور الهی شستشو دهیم، بیان داشت: اگر این فرصت نیز از دست برود دیگر نمی توانیم در مسیر صحیح گام برداریم.

 

امام جمعه گرگان با بیان این که کسانی که اهل دعا و رازو نیاز هستند به خوبی می تواند از معنویت این شب ها بهره گیرند، خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) در این خصوص فرمودند؛ هر کس شب قدر را احیا کند گناهان او آمرزیده می شود.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت بهره گیری از مفاهیم ارزشمند الهی در همه شئون زندگی فردی و اجتماعی انسان تأکید کرد و گفت: مفاهیم الهی شامل رهنمودهای ارزشمندی است که می تواند زندگی انسان را در مسیر تعالی و سعادت حقیقی قرار دهد.

 

وی با تأکید براین که مفاهیم الهی باید اساس حرکت زندگی انسان قرار گیرد، افزود: اگر زندگی ما با مبانی دینی آمیخته و پیوند خورده باشد به حتم از هر گونه انحراف به دور خواهد بود.

 

نماینده ولی‏ فقیه در استان گلستان، زنی که گناه غیرقابل گذشتی مرتکب نشده را سزاوار ادامه زندگی دانست و گفت: ذات اقدس الهی در آیه 19 سوره نساء توصیه های کلی ارائه داده و از مردان خواسته با زنان خود به شکل معروف رفتار کنند.  

 

آیت‏ الله نورمفیدی با بیان این که معروف تنها به نماز و روزه و منکر به بی حجابی و شرابخواری محدود نمی شود، تصریح کرد: اگر چیزی مورد پسند دین و عقل باشد، معروف و اگر نباشد، منکر است.

 

وی با اشاره به این که در روایتی از پیامبر گرامی اسلام (ص) آمده که نشستن مرد پیش همسرش، برای پروردگار از اعتکاف در مسجدالنبی بیشتر ارزش دارد، گفت: در روایتی از معصوم (ع) آمده که ارزش یک درهم برای تامین مخارج زندگی از هزار دینار در راه پروردگار بیشتر است./1318/پ202/ب1

ارسال نظرات