۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۲۱۳۸۹۲
عضو شورای شهر شیراز:

کارگروه ویژه برای توسعه حرم شاهچراغ تشکیل شود

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای شهر شیراز گفت: برای اجرای بهتر پروژه توسعه حرم شاهچراغ(ع) بهتر است کارگروه ویژه حرم مطهر تشکیل شود تا با قدرت و شدت بیشتری شاهد اجرای پروژه‌های اطراف حرم مطهر باشیم.
حرم شاهچراغ

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد حق‌نگر، عضو شورای شهر شیراز، عصر امروز در پنجاه‌ و پنجمین جلسه شورای شهر با اشاره به طرح توسعه حرم شاهچراغ(ع) اظهار کرد: تاکنون در طرح توسعه حرم شبستان و صحن بسیار زیبایی ایجاد شده و شهرداری نیز در ساماندهی اطراف حرم نقش‌ داشته است، اما این اقدام در خور شأن احمد بن موسی(ع) و نشان‌دهنده عزم و اراده شورای شهر و شهرداری نیست.

 

وی با بیان اینکه طرح دسترسی به حرم مطهر می‌تواند از دو محور شمال و جنوب مورد بررسی قرار گیرد، گفت: برای اجرای این طرح محور شمالی از کوچه اسکندری و محور جنوبی از کوچه امامزاده ابراهیم(ع) به صورت خیابان‌های زیرسطحی به عرض 20 متر و عمق 3 متری پیشنهاد می‌شود.

 

حق‌نگر افزود: در اجرای این دو خیابان تمامی فضاهای هم‌سطح محوطه‌سازی شده و به صورت فضای باز و پوشیده اجرا می‌شود به طوری که رفت‌وآمد عابر پیاده در سطح معابر جریان داشته و عبور و مرور وسائط نقلیه در عمق قابل مشاهده است.

 

عضو شورای شهر شیراز خاطر نشان کرد: خوشبختانه اجرای این پروژه در محور شمالی با توجه به تملک‌های وسیع شهرداری و تملک‌های انجام شده توسط حرم مطهر تحت عنوان صحن شرقی کاملا عملیاتی است.

 

وی تصریح کرد: در محور جنوبی نیز با مطالعه می‌توان زمینه اجرا را فراهم کرد بنابراین انتظار می‌رود شورا و شهرداری در اجرائی کردن این پروژه اقدام کنند.

 

حق‌نگر بیان کرد: برای اجرای بهتر این پروژه بهتر است کارگروه ویژه حرم مطهر تشکیل شود تا با قدرت و شدت بیشتری شاهد اجرای پروژه‌های اطراف حرم مطهر باشیم.

 

عضو شورای شهر با محکوم کردن جنایات داعش و تکفیری‌ها گفت: در واقع گروه‌های داعش و الحادی جیره‌خواران صهیونیسم و وهابیت هستند که ماموریتی جز انتقام از مسلمانان و شیعیان ندارند.

 

وی افزود: امید است امسال تقدیر و عیدی ما در پایان ماه رمضان نابودی این گروه‌ها و پیروزی شیعیان مظلوم عراق، بحرین، لبنان، عربستان و مسلمانان غزه و فلسطین باشد./919/د102/ب4

ارسال نظرات