۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۲۱۴۵۴۱
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

نماز جمعه یکی از مهم ترین سنگرهای دشمن ستیزی در جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیرجند با بیان این که برپایی نماز جمعه یکی از ارکان مهم فرهنگی و مذهبی برای حفظ جامعه از آسیب های مختلف و تعمیق باورهای مذهبی در میان مردم است، گفت: نماز جمعه یکی از مهم ترین سنگرهای دشمن ستیزی در جهان اسلام است.
امام جمعه بيرجند حجت السلام والمسلمين علي رضايي بيرجندي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی رضایی بیرجندی، امام جمعه بیرجند و نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، در دیدار با ائمه جمعه خراسان جنوبی به مناسبت بر پایی نخستین نمازجمعه با بیان این که اقامه نماز جمعه در کشورها یکی از مهم ترین نمادهای اسلامی بودن آنها است، گفت: کشوری می تواند ادعای اسلامی بودن داشته باشد که تمامی نمادها و ارکان اسلامی در آن رعایت شود و برپایی نماز جمعه هم درکشورهای اسلامی یکی از ارکان مهم اسلامی بودن این کشورها محسوب می شود و نماز جمعه نشان دهنده شکوه و قدرت جهان اسلام به جهانیان است.

 

وی با بیان این که هدف از آفرینش عالم، وصول رحمت الهی است، ابراز داشت: حکومت اسلامی بزرگترین زیرساخت برای درک قدرت الهی است و نماز جمعه هم شکوه و عظمت کشورهای اسلامی را به نمایش می گذارد.

 

امام جمعه بیرجند با بیان این که در حال حاضر نمازعبادی و سیاسی جمعه در 23 مسجد استان برپا می‌شود، گفت: برگزاری نماز جمعه در روستاها و نقاط تازه تاسیس شهری و شهرک ها در اولویت ستاد نماز جمعه قرار دارد و این موضوع تنها با همکاری مسؤولان استانی و روحانیون و ائمه جمعه محقق می شود و همچنین زمینه لازم برای ایجاد سه پایگاه نماز جمعه در شهرهای ارسک، اسفدن و اسلامیه در سال جاری فراهم شده است.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی با بیان این که امکان بر پایی نماز جمعه در تمامی نقاط مورد درخواست مردم وجود ندارد،اظهار کرد: برپایی نماز جمعه در روستا‌های استان نیازمند پنج هزار نفر جمعیت است که در حال حاضر این جمعیت در نقاط  روستایی خراسان جنوبی وجود ندارد.

 

وی با بیان این که شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی در دو بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری فعالیت دارد، گفت: این شورا تاکنون در بخش نرم افزاری اقدام به شناخت ائمه جمعه کرده و در بخش سخت افزاری هم اقدامات بر جسته ای را در زمینه احداث مصلی و خانه عالم و دفتر امام جمعه در سطح استان انجام داده است.

 

وی با اشاره به این که در حال حاضر بزرگترین مصلی‌های نماز جمعه استان در شهرستان‌های بیرجند و نهبندان در حال احداث است، افزود: بیشترین هزینه احداث مصلی‌ها از محل کمک‌های دولتی تامین شده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به راه‌اندازی مهدهای آدینه در محل برگزاری مساجد نماز جمعه، گفت: در حال حاضر در هفت نقطه استان این مهدها با همکاری بهزیستی فعالیت دارند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی با بیان این که ائمه جمعه باید توجه ویژه ای داشته باشند که نماز جمعه و فعالیت های حاشیه ای آن به نحوی برگزار شود که مورد جذب قشر جوان شود، بیان کرد: مساجد نماز جمعه و برپایی نماز جمعه از مهم ترین فعالیت های تربیتی در جهان اسلام محسوب می شود و امام جمعه ای که نتواند قشر جوان را با خود همراه کند یا به نیازهای روز جامعه توجه ای نداشته باشد نخواهد توانست رسالت ارزشی خود را در جامعه انجام دهد.

 

وی با بیان این که باید فضاهای مساجد نماز جمعه به شکلی باشد که علاوه بر ایجاد احساس معنوی موجب آرامش و آسایش روحی و جسمی فرد شود، گفت: در مکان هایی که به این موارد بی توجهی می شود حضور مردم در نماز جمعه به مرور زمان کم می شود.

 

امام جمعه بیرجند با بیان این که پوشش اخبار نماز جمعه نیازمند توجه هر چه بیشتر رسانه های گروهی است، ابراز کرد: متاسفانه در حال حاضر اخبار و اطلاعات مرتبط با نماز جمعه در سطح استان بسیار کم منعکس می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی یادآور شد: حضور با شکوه مردم در نماز جمعه موجب ایجاد ترس و رخنه در دل دشمنان اسلام می شود و نماز جمعه یکی از مهم ترین سنگر های دشمن ستیزی در جهان اسلام است./968/پ202/ب4

ارسال نظرات