۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۹
کد خبر: ۲۱۴۷۰۸
امام جمعه موقت مشهد:

مبارزه با ظلم اصل ثابت امت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت مشهد با اشاره به این که امروز باید با ظالم زمان جنگید، گفت: شعاری که فتنه گران، در فتنه 88 سردادند و گفتند، نه غزه؛ نه لبنان، شعاری ضد دینی و الهی بود؛ چرا که اسرائیل، ظالم زمانه است و مبارزه با ظلم، اصل ثابت امت اسلامی است.
حجت الاسلام فرزانه امام جمعه موقت مشهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد باقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد، امروز در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی، در جمع زائران حضرت رضا(ع)، گفت: ظلم ستیزی، اصل ثابت در زندگی ائمه اطهار(ع) است.

 

وی ابراز کرد: داشتن رهبری معتقد، با ایمان، عالم و با تجربه و حرکت جامعه به سمت تکامل و پیشرفت از جمله نعماتی است که خداوند به جامعه اسلامی عطا می کند و امت اسلامی باید مراقب باشد تا این نعمات را از دست ندهد.

 

حجت الاسلام فرزانه گفت: در روایات آمده است که گمراهی سبب از دست رفتن نعمات الهی می شود. گمراهی خود یک نوع مستی است که کارکرد و توان عقل انسان را سلب کرده و در نتیجه از او انسانی می سازد که فاقد عقل و درک و فهمیدن است.

 

امام جمعه موقت مشهد ابراز کرد: خداوند در ابتدا به وسیله پیامبران و سپس به وسیله ائمه اطهار(ع)، و در زمان غیبت امام معصوم(ع)، با رهبری امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، راه صحیح و مستقیم را به امت اسلامی نشان داد و جامعه اسلامی ایران نیز با به کارگیری عقل و آزادی، نظام اسلامی ایران را انتخاب کردند.

 

حجت الاسلام فرزانه با اشاره به حدیث ثقلین، اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص)، در حدیث ثقلین به پیروی از قرآن و اهل بیت پیامبر(ص)، سفارش می کنند؛ چرا که انسان ها می بایست برای منحرف نشدن و قرار گرفتن در مسیر هدایت از این دو پیروی کنند.

 

رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی به ضرورت پیروی از اهل بیت(ع) اشاره کرد و گفت: حضرت علی(ع) می فرمایند:«بعد از پیامبر به اهل بیت پیامبر نگاه کنید، به راهی که آنها می روند پای بگذارید تا نجات پیدا کنید و خیالتان راحت باشد، که اگر این چنین کنید هیچ گاه از راه هدایت خارج نمی شوید. آنها هر کاری کردند شما نیز انجام دهید.» 

 

وی اظهار کرد: در زندگی اهل بیت پیامبر، چند شاخصه و معیار وجود دارد، اگر این شاخصه ها در زندگی ما وجود داشت، در مسیر ائمه اطهار(ع) قرار داریم.

 

حجت الاسلام فرزانه گفت: نخستین شاخصه ائمه اطهار(ع) ایمان و عشق آنها به خداوند متعال است. ایمان به خداوند به این است که در ارتباط با خداوند چقدر عاشق خداوند هستیم. از این رو بندگی و راز و نیاز و ترس از خداوند، نشان دهنده ایمان به خداوند است و هر اندازه رابطه انسان با خداوند بیشتر باشد، بندگی او بیشتر می شود.

 

امام جمعه موقت مشهد با اشاره به این که ظلم ستیزی، اصل ثابت در زندگی ائمه اطهار(ع) است، ابراز کرد: ائمه اطهار(ع)، هیچ گاه در مقابل ظلم بی تفاوت نبوده و در مقابل ستمگران موضع می گرفتند، مأمون، ولایتعهدی را به امام رضا(ع) تحمیل کرد، امام(ع) آن را به اجبار پذیرفتند و هیچ گاه کاری نکردند که مأمون خوشحال شود.

 

حجت الاسلام فرزانه اظهار کرد: امروز باید با ظالم زمان جنگید، شعاری که فتنه گران، در فتنه 88 سردادند و گفتند، نه غزه؛ نه لبنان، شعاری ضد دینی و الهی بود؛ چرا که اسرائیل ظالم زمانه است و مبارزه با ظلم باید اصل ثابت امت اسلامی باشد.

 

رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: اهل بیت پیامبر(ص)، طرفدار محرومان بودند و معتقد بودند هر انسانی با هر دین و مذهبی، نباید محروم و زمین گیر باشد، از این رو شیعه در برنامه زندگی در حد توان می بایست به گرفتاران کمک کند. 

 

امام جمعه موقت مشهد آزاد منشی را از دیگر شاخه های ائمه اطهار(ع) دانست و گفت: آزاد منشی بدین معناست که در مقابل هیچ چیز غیر خدا، احساس لذت و خواری نکنیم، مصداق کامل آزاد منشی ائمه اطهار(ع)، عاشورا است. امت اسلامی باید آزاد منشی خود را حفظ کند تا از مسیر حق منحرف نشود./1309/پ202/ب4

ارسال نظرات