۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۲۱۵۰۰۲
استاد حوزه و دانشگاه مطرح کرد؛

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ضامن بقای آرمان های اسلام است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه بیرجند ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را ضامن بقای آرمان های اسلام و انقلاب اسلامی در دنیا عنوان کرد.
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ضامن بقای آرمان های اسلام است

حجت الاسلام محمد هادی شهاب، مدیر گروه فلسفه و معارف اسلامی دانشگاه بیرجند و استاد حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند با بیان این که تا زمانی که فرهنگ غنی شهادت در جامعه رایج باشد خدشه‌ای به آرمان‌های والای اسلام و انقلاب وارد نخواهد شد، افزود: عزت امروز اسلام و مسلمین ثمره خون شهدا است و یاد و خاطره شهدای بزرگوار را باید در مقابل طوفان تبلیغات دشمن زنده نگه داشت زیرا به این ترتیب است که می توان از آرمان های انقلاب و دستاوردهای اسلام محافظت کرد.

 

وی با بیان این که اقتدار انقلاب اسلامی مرهون خون پاک شهدا و مرهون ایثار و استقامت مادران، همسران و فرزندان آنها است، ادامه داد: انقلاب ما را خون شهیدان بیمه کرده است و تا زمانی که فرهنگ غنی شهادت در جامعه حاکم باشد خدشه‌ای به آرمان‌های والای اسلامی ما وارد نخواهد شد.

 

استاد حوزه و دانشگاه بیرجند افزود: جامعه اسلامی مدیون شهدا و خانواده‌های معظم آنها است و هر چه تلاش کنیم در مقابل عظمت و بزرگی شهیدان ناچیز است.

 

حجت الاسلام شهاب با اشاره به این که شهدا مظهر عقلانیت دینی، مدافع حقانیت و عدالت هستند، تاکید کرد: شهیدان مورد عنایت ویژه خداوند متعال هستند و نام این عزیزان در آسمان‌ها و در نزد ملائک همچون ستارگان درخشان است.

 

وی خانواده‌های شهدا را مایه سرافرازی و آبروی نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و افزود: بزرگترین افتخار برای امت اسلامی خدمتگزاری به خانواده شهدا و پاسداشت ارزش هایی است که شهدا برای آن جان خود را ایثار کرده اند.

 

حجت الاسلام شهاب با بیان این که اجرای طرح سیره شهدا توسط سازمان تبلیغات اسلامی در مساجد یکی از تاثیر گذارترین فعالیت ها برای معرفی سبک زندگی شهدا به مردم و به ویژه نسل جوان است، گفت: افتتاح کانون های سیره شهدا در مساجد خراسان جنوبی ضامن دوام و حاکم ماندن روح ایثار و شهادت بر جامعه است.

 

وی با بیان این که فرهنگ ایثار و شهادت یکی از مهم ترین عوامل بازدارنده برای حمله دشمنان به خاک کشور است، گفت: آمریکا و سران استکبار همواره از حاکم شدن روح ایثار و شهادت بر جوامع ترس دارند و می دانند بر جامعه ای که فرهنگ ایثار و شهادت حاکم باشد نمی توانند تسلط پیدا کنند.

 

استاد حوزه و دانشگاه بیرجند یکی از دلایل مهم رژیم صهیونیستی برای حمله به نوار غزه را حاکمیت روح مقاومت و ایثار و شهادت بر مردم این منطقه عنوان کرد و ادامه داد: هدف اسرائیل از کشتار زنان و کودکان بی گناه در این منطقه از بین بردن روحیه مقاومت و ایثار و شهادت در میان مردم است.

 

حجت الاسلام شهاب با بیان این که در سال های اخیر فعالیت های خوبی برای معرفی سیره شهدا در سطح کشور انجام گرفته است، گفت: با توجه به افزایش هجمه تبلیغاتی دشمنان باید میزان فعالیت های فرهنگی برای معرفی هرچه بیشتر سیره شهدا در جامعه افزایش یابد.

 

وی با بیان این که در حال حاضر آثار و کتب نوشته شده در حوزه ایثار و شهادت پاسخگوی نیاز های جامعه نیست، ادامه داد: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تنها نوشتن کتب کافی نیست بلکه باید زندگی و سیره جانبازان به عنوان شهدای زنده هم به خوبی به نسل جوان و گروه های سنی پایین تر معرفی شود. /968/پ202/ب

ارسال نظرات