۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۵۵۰۷
سخنگوی دولت در اصفهان:

استخدام دولتی روشی نادرست برای حل مشکل بیکاری است

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی دولت با اشاره به اهمیت حمایت از بخش خصوصی گفت: یک درصد از درآمد حاصله از فروش نفت به حساب ذخیره ارزی واریز می‌شود که برای روز مبادا در نظر گرفته شده است ولی باید از صندوق ذخیره ارزی برای حمایت از بخش خصوصی استفاده شود.
نوبخت معاون رييس جمهور و سخنگوي دولت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت و معاون راهبردی رییس جمهور، روز چهارشنبه در جلسه‌ای با حضور استاندار و مسؤولان استان اصفهان با اشاره به توانایی‌ها و ظرفیت‌های بالای استان، تصریح کرد: همه استان‌ها در جلساتی که با مسؤولان دولت دارند ابراز عقب ماندگی می‌کنند.

نوبخت در ادامه افزود: استان اصفهان ظرفیت بسیار بالایی دارد و امکانات بسیار خوبی در اختیار این استان قرار گرفته است که باید با توجه به استعدادها و توانایی های موجود در این استان از این امکانات به خوبی استفاده شود، از توانایی‌های استان اصفهان و مردم مدیران اصفهانی در تمام مسائل کشور می‌توان استفاده کرد و این مسأله به علت توانایی‌های خوب مدیریتی اصفهانی ها است.

سخنگوی دولت با اشاره به حضور مردان و زنان اصفهان در پست‌های مختلف مدیریتی کشور گفت: علت اینکه مدیران اصفهانی در پست‌های مدیریتی دولت سهم بالایی دارند توانایی‌های مردان و زنان اصفهان در اداره پست‌های مختلف و مدیریت کشور است، استان اصفهان باید جایگاه حقیقی خود را به دست آورد زیرا واقعا با این جایگاه فاصله دارد.

وی با اشاره تخصیص بودجه کافی به استان اصفهان در سال آینده تصریح کرد: برای اینکه اصفهان بتواند به بودجه سال 94 دست پیدا کند باید از امروز به فکر اقدامات لازم باشد، اگر اصفهان می‌خواهد جایگاه خوبی در قطار برنامه‌های کشور در 5 سال آینده پیدا کند باید برای دست یافتن به این جایگاه از امروز تلاش کند زیرا اصفهان لیاقت و توانایی حضور در یک جایگاه خوب و مناسب را دارد.

نوبخت ضمن تصریح بر تلاش‌های دولت در راستای کاهش تورم و دستیابی دولت به تولد 14.5 درصد نقطه‌ای، ابراز داشت: بزرگ ترین مشکل اقتصاد کشور رکود اقتصادی است، رکود اقتصادی به این معنا است که یک کشور نتواند از تمام داشته‌ها و منابع خود استفاده کند، مهمترین منبع یک کشور نیروی انسانی است که در آن کشور وجود دارد و باید بتوانیم از توانایی‌های این نیروی انسانی به خوبی استفاده کنیم.

سخنگوی دولت استخدام دولتی برای کاهش نیروهای بیکار و فرار از رکود اقتصادی را روشی غلط دانست و گفت: برای رونق اقتصادی نمی‌توان تمام نیروهای بیکار را در دولت استخدام کرد بلکه باید به کار آفرینی پرداخت و در بخش خصوصی از نیروهای انسانی جهت رشد و اعتلای اقتصاد دولت استفاده کرد.

معاون رییس جمهور با اشاره به ظرفیت تولید 4 میلیون بشکه نفت در روز اظهار کرد: تنها امکان فروش یک میلیون بشکه نفت را داریم که از این درآمد حاصله یک درصد آن برای روز مبادا به صندوق ذخیره ارزی واریز می‌شود، اینکه به بهانه روز مبادا چنین سرمایه‌ای را در گوشه ای بلا استفاده قرار دهیم اشتباه است، باید از این ظرفیت‌های مالی برای حمایت از بخش خصوصی استفاده کرد.

وی همچنین در پایان قول‌هایی برای رفع مشکلات آب اصفهان داد و افزود: سند آمایشی که از سوی مسؤولان اصفهان تدوین شده، حرکتی بسیار مهم و بزرگ برای توسعه و پیشرفت اصفهان است، امیدواریم که احیای رودخانه زاینده رود یکی از افتخارات دولت تدبیر و امید باشد و دولت از هیچ همکاری برای این مسأله فروگذار نخواهد بود./1304/پ202/ج

 

ارسال نظرات