۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۲۱۵۷۵۹
معاون تهذیب حوزه های علمیه خوزستان:

بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی ریشه در رشد مصرف گرایی دارد

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب مرکز مدیریت حوزه های علمیه خوزستان با بیان این که جامعه اسلامی نیازمند راه حل معنوی و روحیه جهادی است، گفت: بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی ریشه در رشد فرهنگ مصرف گرایی داشته که کشور های بیگانه آن را پایه گذاری کرده ا ند.
حجت الاسلام آل عامر

حجت الاسلام حسن آل عامر، معاون تهذیب مرکز مدیریت حوزه های علمیه خوزستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آرامش روح و روان انسان را نتیجه قناعت در زندگی دانست و اظهارداشت: بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی ریشه در رشد فرهنگ مصرف گرایی دارد که کشورهای بیگانه آن را پایه گذاری و زیبا نمایش داده اند.

وی در ادامه افزود: ایجاد فاصله طبقاتی در جامعه پدیده ای مخالف با ارزش های اسلامی است و که با رشد فرهنگ قناعت می توان آن را کاهش داد.

حجت الاسلام آل عامر تصریح کرد: برای رسیدن به الگوی زندگی ائمه اطهار(ع) راه بسیاری را باید پیمود، اما دوری راه نباید سبب ناامیدی شود.

معاون تهذیب مرکز مدیریت حوزه های علمیه خوزستان با بیان این که قناعت جبهه ای است که شکست دشمن در آن حتمی خواهد بود، گفت: دشمنان اسلام همواره درپی نشر فرهنگ مصرف گرایی هستند و از این هدف برای ضربه زدن به استقلال و تولید ملی کشور استفاده می کنند.

وی اظهارداشت: برنامه ریزی باید همواره در جهت به‎دست آوردن فضایل اخلاقی در کنار نیازهای روزمره باشد تا زندگی از مسیری که اسلام به آن سفارش کرده است خارج نشود.

معاون تهذیب مرکز مدیریت حوزه های علمیه خوزستان با اشاره به تأثیر قناعت در اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی گامی مؤثر برای تقویت اقتصاد کشور است که با قناعت همخوانی داشته و می توان از آن برای تحقق اهداف اقتصادی استفاده کرد./9462/ت303/ب2

ارسال نظرات