۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۲۱۵۸۴۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

مسلمانان علیه جریان‌های تکفیری متحد شوند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی جریان های تکفیری و انحرافی را خطری بزرگ برای تمام ممالک اسلامی دانست و گفت: باید همه مسلمانان علیه جریان های تکفیری با یکدیگر متحد شوند.
نشست مسؤولين دفاتر و مديران ستاد تبليغات اسلامي خراسان شمالي

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی روز یکشنبه در نشست مسؤولان دفاتر و مدیران ستاد این اداره کل، با بیان این که دشمنان قسم خورده اسلام به دنبال ایجاد تفرقه و نفاق در بین امت های مسلمان هستند، اظهار داشت: برخی از دشمنان اسلام نشانه و شاخصه های آشکاری دارند که تشخیص آنها ساده است اما بسیاری از دشمنان دین مبین اسلام در لباس مسلمانی تیشه به ریشه اسلام می زنند و به همین خاطر؛ خطرات گروه دوم بسیار بیشتر است.

 

وی اضافه کرد: اکنون دنیای اسلام در مرحله بسیار حساسی قرار گرفته چرا که دشمنان اسلام اعم از دشمنان آشکار و پنهان دست در دست یکدیگر به مقابله با اسلام راستین برآمده اند.

 

به گفته حجت الاسلام روحانی نیا در چنین وضعیتی ضروری است تا وحدت بین مسلمانان اعم از شیعیان و اهل سنت افزایش یابد چرا که تنها چاره مطمئن و پایدار برای مقابله با این دشمنان، اتحاد اسلامی است.

 

این مسؤول جریان های تکفیری و انحرافی را خطری بزرگ برای تمام ممالک اسلامی دانست و اظهار کرد: باید همه مسلمانان علیه جریان های تکفیری با یکدیگر متحد شوند.

 

وی تصریح کرد: در حال حاضر جریان های تکفیری دوشادوش دشمنان قسم خورده اسلام به میدان آمده اند و قصد دارند به نام مسلمانی، چهره اسلام رحمانی را مخدوش کرده و دنیا را نسبت به اسلام و مسلمانان بدبین کنند.

 

دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی استان خراسان شمالی اضافه کرد: جریان های انحرافی از جمله تکفیرهایی که هدفی جز نفاق و اختلاف در بین ملت های مسلمان ندارند؛ زنگ خطری بزرگ برای تمام ممالک اسلامی هستند و اگر برای مقابله با آنها هر چه زودتر چاره ای اساسی اندیشیده نشود؛ شاید در آینده دیگر امکان مبارزه مناسب با این گروه های تروریستی وجود نداشته باشد.

 

حجت الاسلام روحانی نیا اظهار داشت: نسل کشی و کشتار بی رحمانه مردم مظلوم غزه و سایر کشورهای اسلامی از اهداف بلندمدت و برنامه ریزی شده دشمنان جهان اسلام بوده و آنها برای رسیدن به این مقصود از روش های مختلفی از جمله استفاده از مسلمان نماها بهره می گیرند.

 

به گفته وی اگر چه دشمنان با تمام توان وارد میدان شده اند اما به یاری خداوند و هوشیاری مسلمانان آنها در رسیدن به این اهداف شوم خود ناکام می مانند چرا که حقانیت اسلام راستین بر هیچ کسی پوشیده نیست.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به برگزاری همایش بزرگ علمای شیعه و سنی شمال شرق کشور که چهارشنبه بیست و دوم مرداد ماه سال جاری با موضوع جهان اسلام از تکفیر تا مقاومت اسلامی به میزبانی بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی برگزار می شود، اضافه کرد: هدف اصلی برگزاری این همایش اعلام همبستگی و وحدت هر چه بیشتر تمام مسلمانان شیعه و سنی جهان در برابر دشمنان و گروه های تکفیری و انحرافی است.

 

حجت الاسلام روحانی نیا گفت: این همایش با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با حضور علمای شیعه و اهل سنت استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی و گلستان برگزار می شود و آیت الله محسن اراکی، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب نیز به عنوان سخنران محوری در این همایش سخنرانی خواهد کرد./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات