۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۲۱۶۰۸۲

مسابقات قرآن منطقه غرب کشور در محلات برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مسابقات قرآن کریم منطقه غرب کشور ویژه کارکنان و سربازان زندان‌ها به میزبانی استان مرکزی در شهر محلات برگزار شد.
قرآن کريم
به گزارش خبرگزاری رسا، مسابقات قرآن کریم منطقه غرب کشور ویژه کارکنان و سربازان زندان‌ها به میزبانی این استان مرکزی با حضور رییس‌کل دادگستری و رییس اداره فرهنگی زندان‌های استان مرکزی و امام‌جمعه شهرستان محلات در محلات برگزار شد.
این مسابقات با شرکت استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام و مرکزی به میزبانی استان مرکزی در محل سالن پژوهشکده گل و گیاه ایران شهرستان محلات برگزار شد.

 

در این دوره از مسابقات تعداد 63 نفر از کارکنان و سربازان استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام و مرکزی در رشته‌های قرائت، تفسیر ، اذان و حفظ به رقابت پرداختند.

 

مراسم اختتامیه این مسابقات با قرائت دل‌نشین مسعود امامی قاری برتر این دوره از مسابقات آغاز شد.

 

امام‌جمعه محلات در این مراسم اظهار کرد: باید به نحوه استفاده از مفاهیم و ارزش‌های اخلاقی در قرآن کریم و رعایت حق قرآن کریم مبنی بر قرائت صحیح، تدبر در مفاهیم، عمل به احکام، خشوع و اعتقاد به وعده‌ها و عبرت از داستان‌های قرآن کریم تأکید کرد.

 

حجت‌الاسلام مهدی ربانی بر نهادینه شدن فرهنگ قرآن آموزی در زندان‌ها تأکید کرد و افزود: بهره‌گیری از آموزه‌های غنی و سرشار از معنویت کلام وحی در جهت پیشبرد اهداف اصلاحی و تربیتی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی به‌منظور اثرگذاری پایدار بر افکار و رفتار کارکنان و سربازان ضرورتی انکارناپذیر و حتمی است.

 

رییس‌کل دادگستری استان مرکزی در مراسم اختتامیه مسابقات قران کارکنان و سربازان وظیفه غرب کشور ضمن اشاره به خوان گسترده آموزه‌های قرآن کریم گفت: بهره‌گیری از این دریای بی‌کران معنویت توفیقی بزرگ و ارزشمند بوده اما استفاده ابزاری، ظاهری و همراه با افراط‌ و تفریط از مفاهیم قران کریم از عوامل ایجاد فساد در جامعه اسلامی است.

 

حجت‌الاسلام حکمت­ علی مظفری با تأکید بر تدبر در مفاهیم غنی و پرنعمت قرآن و استفاده از منابع اصیل و غنی افزود: برگزاری مسابقات و برنامه‌های فرهنگی و تربیتی از فرصت‌های بروز استعدادهای موجود در نیروهای انسانی و توجه به مسائل اخلاقی و اسلامی بوده و توجه جدی به ادامه این برنامه‌ها را در جهت کاهش آسیب‌های احتمالی وارده بر کارکنان که درگیر کار با هنجارشکنان جامعه هستند را خواستار شد.

 

پس از پایان برگزاری مسابقات منطقه­ای قرآن کارکنان و سربازان وظیفه زندان‌های کشور به میزبانی استان مرکزی از نفرات برتر این دوره از مسابقات تقدیر شدند./998/د101/ب

ارسال نظرات