۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۲۱۶۲۴۸
مدیر کانون های مساجد مازندران:

مساجد بسترساز تحقق سبک زندگی اسلامی در جامعه هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کانون های مساجد مازندران با تاکید بر این که مساجد بسترساز تحقق سبک زندگی اسلامی در جامعه هستند، گفت: تبیین روش زندگی بزرگان دین در این زمینه ضروری است و کانون‌های مساجد نقش بسزایی در ترویج سبک زندگی اسلامی دارند.
کانون مساجد مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، محمدفوقی، مدیر کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران، امروز در همایش آموزش مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان آمل، افزود: مساجد نقش مهمی در ترویج و گسترش شعائر و فرهنگی دینی در جامعه برعهده دارند که باید از این ظرفیت های مهم و ارزنده به بهترین نحو ممکن بهره گیری شود.


وی با بیان این که از 553 مسجد موجود در آمل تنها 102 مسجد دارای کانون فرهنگی و هنری هستند، گفت: این تعداد برای جمعیت حدود چهارصد هزار نفری شهرستان مناسب نیست که در این راستا باید اقدامات و تلاش های ارزنده ای صورت گیرد.

 

مدیر کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران با اشاره به این که بیشترین کانون های فرهنگی هنری مساجد آمل در روستاها قرار دارد، بیان داشت:71 واحد از کانون های فعال شهرستان آمل روستایی و 51 واحد هم شهری است که در آن فعالیت های فرهنگی و هنری صورت می گیرد.

 

فوقی با بیان این که کانون های فرهنگی هنری مصلی های نمازجمعه از اعتبارات ویژه ای برخوردار هستند، خاطرنشان کرد : دراین کانون ها  شبهاتی که دربین جوانان که از طریق ماهواره ها ایجاد می کنند جمع آوری و در اختیار ائمه جمعه قرار داده می شود و پاسخ در خطبه های نماز جمعه داده خواهد شد. 


مدیر کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران به وجود بیش از 33 کتابخانه عمومی و کتابخانه باز در مساجد شهرستان آمل اشاره کرد و گفت: توسعه کانون های فرهنگی و هنری در مناطق محروم و روستاها در اولویت کانون فرهنگی و هنری مساجد است که باید با برنامه ریزی مدون و ارزنده در این راستا حرکت کرد.

 

وی، افزود: ظرفیت مساجد شهرستان آمل با توجه به موقعیت اجتماعی و سیاسی این شهرستان بالا و ویژه است و ضرورت دارد تا توجه جدی برای راه اندازی بیشتر کانون های مساجد شود.

 

فوقی با بیان این که اعتبار تا 200 میلیون ریال به کانون های فرهنگی و هنری مساجد در راستای داشتن برنامه های ویژه و خاص و مورد تأیید شده اختصاص داده خواهد شد، گفت: اعتبارها به ازای دارا بودن سرانه کتابخانه های عمومی مساجد، خانه های نور، طرح تلاوت نور و جذب بیشتر هنرجویان خواهد بود.

 

مدیرکانون های فرهنگی و هنری مساجد با بیان این که مسجد محل امنی برای خانواده ها برای حضور و فراگیری برنامه های فرهنگی و هنری است، یادآور شد: ترویج سبک زندگی دینی، مقابله با جنگ نرم، کرسی های آزاد اندیشی، تشکیل هسته های پژوهشی، طرح تلاوت نور، تفسیر قرآن، آموزش زوج های جوان و تربیت مربی از برنامه هایی است که در مساجد استان اجرا می شود.

 

وی با تاکید بر این که مساجد بسترساز تحقق سبک زندگی اسلامی در جامعه هستند، گفت: تبیین روش زندگی بزرگان دین در این زمینه ضروری است و کانون‌های مساجد نقش بسزایی در ترویج سبک زندگی اسلامی دارند.

 

فوقی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر ترویج سبک زندگی اسلامی، توجه به بینش اسلامی را لازمه ترویج این سبک دانست و عنوان کرد: دغدغه علمای دین ترویج سبک زندگی اسلامی است و بسیاری از معضلات اجتماعی، آسیب ها و نابسامانی ها ریشه در دوری از سبک زندگی دینی دارد.

 

مدیر کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران، خاطرنشان کرد: دشمن در تلاش است فرهنگ خود را در قالب های مختلف انتقال دهد که اگر جامعه از نظر فکری مسلح به سلاح اسلام نباشد، از فرهنگ های غربی تأثیر خواهد پذیرفت و تبیین آموزه های دینی بهترین راه برای مقابله با فرهنگ غرب و سبک زندگی غربی است./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات