۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۲۱۶۹۷۰
مدیر عامل انجمن دفاع از قربانیان تروریسم خواستار شد؛

ایجاد شبکه بین‌المللی قربانیان تروریسم

خبرگزاری رسا ـ مدیر عامل انجمن دفاع از قربانیان تروریسم ضمن تأکید بر ایجاد شبکه بین‌المللی قربانیان ترور، با انتقاد از نگاه ژورنالیستی نسبت به تروریسم که به آن به‌عنوان یک سوژه خبرساز نگاه می‌کند، گفت: وحشت یکی از اهداف اصلی تروریسم است که این هدف از سوی رسانه‌ها موج زده می‌شود.
انجمن دفاع از قربانيان تروريسم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حمید سجادی، مدیر عامل انجمن دفاع از قربانیان تروریسم امروز سه‌شنبه بیست و هشتم مرداد ماه در همایش «روز بین‌المللی یادبود قربانیان تروریسم» در تالار سوره حوزه هنری، ضمن درخواست برای توجه رسانه‌ها و افکار عمومی نسبت به آسیب‌های تروریسم، گفت: در این صورت است که می‌توانیم توجه جهانیان را به تضییع حقوق بشر جلب کنیم.

 

وی با انتقاد از نگاه ژورنالیستی نسبت به تروریسم که به آن به‌عنوان یک سوژه خبرساز نگاه می‌کند، افزود: وحشت یکی از اهداف اصلی تروریسم است که این هدف از سوی رسانه‌ها موج زده می‌شود، تروریست‌ها به شهروندان نگاه ابزاری و مفعولی دارند.

 

مدیر عامل انجمن دفاع از قربانیان تروریسم اظهار داشت: دولت‌ها به رغم تمام مسؤولیت‌های سنگینی که در زمینه تروریسم برای خود طراحی کردند، با یک محدودیت مواجه هستند که آن مسؤولیت‌ها فراتر از چارچوب مرزشان نمی‌رود.

 

سجادی به اقدامات تروریستی گروه داعش همچنین کشتار مردم بی‌گناه در غزه اشاره کرد و با بیان این‌که اجماع بین‌المللی برای محکوم کردن این اقدامات صورت نگرفته است، ابراز داشت: قطع‌نامه‌های بین‌المللی هم ضمانت اجرایی پیدا نمی‌کند، بنابراین دولت‌ها هم کارگزار مناسبی برای مقابله با تهدیدی که فراتر از مرزهاست، نیستند.

 

مدیر عامل انجمن دفاع از قربانیان تروریسم ضمن تأکید بر ایجاد شبکه بین‌المللی قربانیان ترور، گفت: قربانیان ترور می‌توانند با حضور خود در رسانه‌ها نقش فعالی برای مقابله با خشونت و افراطی گری و رسیدن به جهانی عاری از تروریسم داشته باشند.

 

سجادی فعال کردن نهادهای مدنی و تغییر نگاه رسانه‌ها برای مقابله با پدیده تروریسم و از دولت و مجلس هم طراحی دستورالعملی برای حمایت از آسیب دیدگان تروریسم را خواستار شد./956/پ203/ب4

ارسال نظرات